علی یزدان پرست روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در سال جاری 261 هزار و 500 نفر ساعت تعهد آموزش داشته ایم که تاکنون 73 درصد این تعهدات محقق شده است.
وی بیان کرد: بیشترین آموزش های فنی و حرفه ای در زمینه صنایع دستی، کامپیوتر، فرش بافی، خیاطی، جوشکاری، تعمیر لوازم خانگی و تاسیسات بوده است.
وی گفت: هم اکنون هشت آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در شهرستان فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه هدف از آموزش های این مرکز حرفه آموزی برای ایجاد اشتغال در شهرستان است، افزود: با توجه به خشکسالی های چندین سال مهمترین راهکار ماندگاری جمعیت در روستاها آموزش های فنی و حرفه ای با اولویت آموزش صنایع دستی است چرا که اشتغال در این حرفه نیاز به آب ندارد.
مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای درمیان ادامه داد: آموزش های مهارتی این مرکز بر اساس نیازسنجی در شهر و روستاهای شهرستان برگزار می شود، توانمندسازی افراد جامعه با ارائه مهارت امکان پذیر است و این مهم می تواند زیربنای اصلی اقتصاد مقاومتی باشد.
یزدان پرست یادآور شد: آموزش های فنی و حرفه ای در شکوفایی خلاقیت ها، ایجاد اشتغال و تولید مصنوعات و رفع مشکل بیکاری تاثیر بسزایی دارد.
شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*6054*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.