به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، حسنعلی فولادی، افزود: مهم ترین مزیت نمایشگاه های صنایع دستی، تعامل و بازاریابی محصول تولیدی در بازار است.
به گفته وی نمایشگاه های صنایع دستی محل تلاقی بازدیدکنندگان و تولیدکنندگان کالاها و خدمات و نقطه برخورد عرضه و تقاضاست.
وی ادامه داد: نقش اطلاعاتی نمایشگاه در جامعه امروز نهایت اهمیت دارد،اصولا مبادله اطلاعات، به اندازه مبادله کالا و خدمات دارای ارزش و اعتبار است.
وی اظهار امیدواری کرد: این موفقیت و رشد در امر فروش صنایع دستی در سال 96 به میزان آرمانی خود برسد و شاهد صادرات صنایع دستی با برندهای متفاوت بیش از پیش باشیم.

** چاپ تمبر باغ و عمارت جهانی اکبریه به مناسبت نوروز 96
همچنین معاون گردشگری، اداره کل یاد شده از طراحی و چاپ تمبر اختصاصی باغ و عمارت جهانی اکبریه بیرجند برای نوروز 1396 خبر داد.
مرتضی عربی افزود: تمبر یک اثر هنری است می تواند به عنوان یک سفیر فرهنگی برای استان عمل کند.
به گفته وی باغ و عمارت اکبریه برای این مهم در نظر گرفته شد که بخشی از فرهنگ و هویت استان را در خود جای داده و در سی و پنجمین نشست یونسکو در سال 2011 میلادی به ثبت جهانی رسیده است.

** هنر چاقو سازی آبیز، در فهرست میراث معنوی به ثبت می رسد
همچنین سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زیرکوه گفت: با حضور کارشناسان ثبت میراث های معنوی اداره کل میراث فرهنگی، استان، در محل فعالیت کارگاه چاقو سازی، پرونده ثبت «هنر چاقو سازی» آبیز، تشکیل شد.
حسین سروش اظهار کرد: بقایای کوره های ذوب فلز از جمله مس و آهن در بخش شاسکوه، نشان از رونق آهنگری در گذشته شهرستان دارد و هنر چاقو سازی نیز که از ابزار کاربردی زندگی مردم بود دارای قدمتی بیش از 300 سال است.
وی ادامه داد: در حال حاضر محمد مختاریان 85 ساله از پیشکسوتان هنرمند شهرستان به این حرفه اشتغال دارد.
به گفته وی این هنرمند از جوانی در این حرفه فعالیت داشت که دچار مصدومیت از ناحیه چشم شد که به خاطر علاقه به کارش، آن را ترک نکرد و امروز پیشکسوت رشته چاقوسازی سنتی شهرستان است.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*3215*2047*خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده-عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.