حسین سرچاهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می شود در سال جاری حدود هزار و 700 تن ارزن از مزارع بشرویه برداشت شود.
وی ادامه داد: همچنین درآمدی که با تولید و فروش ارزن امسال عاید کشاورزان می شود بیش از 2 میلیارد تومان تخمین زده می شود.
وی اضافه کرد: کاشت محصول ارزن در این شهرستان از اواخر تیز آغاز شده و تا اوایل مرداد ادامه دارد و برداشت آن نیز از مهر ماه شروع شده و تا نیمه های آبان طول می کشد.
وی اظهار کرد: این محصول به سبب دوره رشد کوتاه، مصرف آب کمتر، سازگاری با شرایط اقلیمی منطقه و از همه مهم تر امکان کشت آن پس از برداشت جالیز مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی بشرویه گفت: مهم ترین ارقام ارزن کشت شده در مزارع شهرستان بشرویه شامل رقم های محلی، پیشاهنگ و مرواریدی ( معمولی)، اوکراینی، ارزن دم روباهی (گاو رس) است.
سرچاهی ادامه داد: عمده مصرف این ماده غذایی با ارزش در زمینه هایی نظیر صنایع شیرینی سازی، تغذیه مرغ داری ها، پرندگان زینتی، غذاهای محلی و در برخی موارد به عنوان غله ای دارویی است.
وی ارزن را محصولی با ارزش بالای غذایی دانست و عنوان کرد: این غله علاوه بر اینکه سرشار از مقادیر بالایی فیبر، آهن، ویتامین، پروتئین، فسفر، کلسیم و روی می باشد در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و دیابت، کاهش خطر سنگ صفرا و پیشگیری از سرطان پستان و آسم بسیار موثر است.
شهر بشرویه در 300کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7550* 6054*خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.