به گزارش ایرنا، این روابط عمومی روز یکشنبه افزود: طرح خطرسنجی سکته‌های قلبی و مغزی باید به صورت سالانه برای 30 درصد جمعیت هدف انجام شود که 24 درصد گروه هدف برنامه در شهرستان دیر ارزیابی خطر سنجی در آنها انجام شده است.
بر اساس گزارش این روابط عمومی، مراجعه کنندگان به مراکز خدمات جامع سلامت بر حسب جنسیت، سن، روش زندگی و داشتن بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت مورد بررسی قرار گرفته و ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی برای آنها تعیین می‌شود.
در این بررسی‌ها که برای افراد 30سال به بالا اجرا می‌شود با طرح سئوال هایی افراد با ریسک ابتلای تا 10درصد کارت سبز، بین 10تا20 کارت زرد، 20تا30 درصدکارت نارنجی و بالای 30درصد احتمال خطر کارت قرمز می‌گیرند و متناسب با نتایج استخراج شده، باید فعالیت‌هایی را انجام و نحوه تغدیه و فعالیت بدنی آنها با نظر و مشاوره کارشناس تغذیه مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت معین شود.
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اضافه کرد: در شش ماه نخست سال جاری 6 هزار و 75نفر از مراجعان به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کردند که در از این شمار 31.6درصد با ریسک خطر زیر10درصد کارت سبز گرفته و باید یک سال بعد مراجعه کنند.
این روابط عمومی گفت: نیم درصد از مراجعان ریسک بین10تا20داشته و باید 9ماه بعد مراجعه کنند، 9 صدم درصد از آنها با 20تا 30 درصد احتمال خطر پس از 6 ماه و 2 صدم درصد با دریافت کارت قرمز باید سه ماه بعد دوباره مراجعه کنند.
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: در کنار خطرسنجی بیماری‌های قلبی و عروقی، 669 نفر از این مراجعان مبتلا به دیابت، یکهزار و 218 نفر دچار فشار خون بالا و 506 نفر چربی خون بالا داشته‌اند.
این روابط عمومی، بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان ها و سوانح و حوادث را علت 69 درصد مرگ‌های شهرستان دیر اعلام کرد و افزود: هدف ما کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قابل پیشگیری، افزایش کیفیت زندگی و معلولیت‌های ناشی از بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت است.
شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر یادآور شد: بیماری های قلبی و عروقی اولین علت مرگ در این شهرستان است و مردم ما باید بدانند در 5 تا 10 سال آینده خطر ابتلا به این بیمای‌ها به چه نحوی بالا خواهد رفت و اجرای این طرح برای فهم این موضوع است.
7207/6043**
خبرنگار:عباس بحرانی** انتشاردهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.