دکتر یوسف نقیایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شیرینی چون با روغن و شکر فراوان تهیه می شود به بدن آسیب وارد می کند توصیه می شود از مصرف زیاد زولبیا و بامیه خودداری شود.
وی اظهار کرد: اگر روغن مورد استفاده در این شیرینی جامد باشد به علت داشتن مقادیر بالای اسید‌های چرب اشباع عامل مهمی در بروز بیماری‌ های قلبی عروقی به شمار می‌آید و آسیب های جدی به سلامت افراد وارد می کند.
وی با بیان اینکه همچنین از یک مقدار روغن برای تهیه زولبیا و بامیه، چند بار استفاده می شود افزود: روغن بر اثر حرارت بالا و استفاده مکرر عامل بروز بسیاری از سرطان هاست، بنابراین مصرف زیاد آن خطرناک است.
نقیایی استفاده فراوان از شکر را یکی دیگر از مضرات این ماده غذایی اعلام کرد و افزود: مصرف زولبیا و بامیه سبب ترشح انسولین در بدن می شود.
هر دانه بامیه 80 کالری و 100 گرم زولبیا 450 کالری دارد، مصرف زیاد زولبیا و بامیه برای سلامت مضر است و در یک لحظه میزان زیادی کالری، چربی و قند را وارد بدن می‌کند در حالی که جذب قند زولبیا و بامیه به علت داشتن چربی زیاد 2 تا 3 ساعت طول می‌کشد.
براساس یافته های علمی و پزشکی ، مصرف زولبیا و بامیه در مجموع خوب نیست ، مردم و حتی آنهایی که کاملا سالم هستند و هیچ مشکلی ندارند تا آنجایی که می‌توانند از خوردن زولبیا و بامیه خودداری کنند.
2088/ 6197 خبرنگار: کبری دانشی ** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.