به گزارش خبرگزاری تسنیم از درمیان، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حسینی ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی مراسم اعتکاف شهرستان درمیان، اعتکاف را تمرین انقطاع از غیر خدا و پیوستن به خداوند متعال برشمرد و اظهار داشت: فرهنگ اعتکاف باید هم از لحاظ کمیت و هم کیفیت گسترش پیدا کند و این امر در بین مردم به ویژه قشر جوان تبدیل به فرهنگ شده و نهادینه شود.

وی تصریح کرد: باید کوشید تا از تمام ظرفیت‌های مادی و معنوی اعتکاف به نحو احسن استفاده  کرد و اوقات جوانان را به سمت حلقه‌های معرفتی دین شناسی و کاربرد آن در زندگی روزمره سوق دهیم تا فرد بتواند آثار معنوی آن را در زندگی خود حس و در مواجهه با غفلت‌ها متوجه تغییرات آن شود.

امام جمعه درمیان افزود: در این ایام فرصت را غنیمت بشمریم و با استفاده از برکات ماه رجب و ایام اعتکاف با اصل و حقیقت دین آشنا شویم و به آن عمل کنیم.

حسینی از خیرین خواست تا کمک‌های مادی و نذورات خود را برای پوشش همه جانبه و حمایت از معتکفین در نظر بگیرند و کسانی که در نظر دارند برای اموات خود سالگرد و مجلس ترحیم بگیرند می‌توانند هزینه افطار و سحری معتکفین را تقبل کنند تا اموات هم از این مراسم معنوی فیض ببرند و همچنین ستاد اعتکاف با در نظر گرفتن شماره حسابی برای جمع‌آوری نذورات مردم و خیرین اقدام کند تا همه از فیض این میزبانی بهره ببرند.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" اظهار داشت: چاپ نکردن بنر با شعار سال از جهتی خوب است که به سمت اقدام و عمل رفته‌ایم و دست از کارهای ظاهری و فقط اسمی برداشته‌ایم.

امام جمعه درمیان کار، تولید و اشتغال را جز هسته‌های دین دانست و افزود: کار و کسب و روزی حلال جزو مغز دین است.

وی اظهار داشت: دین متعالی است و ما باید تعالیم ارزنده آن را به کار ببندیم و با این تعالیم ارزنده نباید در داخل کشور دعوای داخلی داشته باشیم.

حسینی با بیان اینکه رهبری در سالهای اخیر تاکید براقتصاد و معیشت مردم داشته‌اند گفت: این فتوای رهبری در نوروز که کالای قاچاق قانوناً و شرعاً حرام است در آینده تاریخ در کنار فتوای میرزای شیرازی ثبت خواهد شد.

امام جمعه درمیان افزود: هز یک میلیون دلاری که کالای قاچاق به کشور وارد شود صد هزار شغل را نابود می‌کند.

وی تصریح کرد: ما اکنون در در جنگ واقعی اقتصادی هستیم و در جنگ هر خدعه‌ای مجاز است همان طور که دشمن خدعه می‌کند و پیام نوروزی می‌فرستد و در همان روز نیز تحریم‌های جدید علیه ما تصویب می‌کند این هوشیاری ما را می‌طلبد.

حسینی افزود: ما باید از سرشاخ شدن با هم بپرهیزیم چراکه این امر دشمنان را جسورتر می‌کند و اختلاف ما تنها شرایط را بحرانی‌تر  می‌کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 605733
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.