به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید عبدالرحیم ملکوتی روز چهارشنبه در جلسه ستاد شئون فرهنگی با عنوان اعتکاف افزود: در آستانه آغاز ماه رجب مساجد امام صادق (ع)، امام خمینی، مسجد الغدیر دانشگاه آزاد، صاحب‌الزمان (عج)، امام حسین (ع)، امام سجاد (ع)، امام حسن مجتبی (ع) باغ فردوس و محله رادک، شهیدان و مسجد امام هادی (ع) برای برگزاری مراسم ایام البیض اعتکاف امسال انتخاب شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به استقبال خوب بانوان شهرستان از این فریضه 9 باب از این تعداد مسجد برای اعتکاف آنان در نظر گرفته شده است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران گفت: این تعداد مساجد برای یکهزار و 500 نفر آقا و خانم در نظر گرفته شده است.
ملکوتی با بیان اینکه ثبت نام‌های اعتکاف به صورت اینترنتی یا مسجد محور خواهد بود افزود: 16 تا 21 فروردین امسال افراد مؤمن و خدا جو می‌توانند برای اعتکاف نام نویسی کنند.
وی ادامه داد: پایگاه‌های اینترنتی gachsaranetekaf.blogfa.com برای این امر اختصاص دارد.
ملکوتی تاکید کرد: اعزام و استقرار مبلغ دینی برای برگزاری نماز جماعت و بازگو کردن احکام دین و برگزاری مسابقات فرهنگی برای معتکفان نیز بر عهده اداره تبلیغات اسلامی شهرستان است.
وی افزود: اعتکاف، بستر مناسب اندیشه، تفکر و خردورزی و فرصتی است برای اینکه انسان‌های فرو رفته در غرقاب روزمرگی از فضای پرالتهاب روزانه به سوی خویش و خدای خویش بازگردند.
ملکوتی اظهار کرد: روح انسان نیازمند نیایش است و اعتکاف برطرف کننده این نیاز به حق انسان و انتخابی نیکو برای رسیدن به کمال است.
روزهای 13،14 و 15 ماه رجب ایام البیض و زمان اعتکاف مؤمنان است.
آیین اعتکاف در روزهای 22 تا 24 فروردین سال جاری برگزار خواهد شد.
بیش از یکهزارنفر از مؤمنان و شیفتگان معرفت الهی سال گذشته در آیین معنوی اعتکاف این شهرستان حضور داشتند.
خبرنگار: مریم صیادی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.