به گزارش خبرنگار ایرنا در این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در استان ، استاندار ، مسئولان، روحانیون، مدیران دستگاه های اداری و اقشار مختلف مردم لرستان برگزار شد، پس از نوحه سرایی تنی چند از مداحان شهرستان خرم آباد، حجت الاسلام محمد سوری امام جمعه شهرستان پلدختر به سخنرانی پرداخت.
حجت الاسلام و المسلمین بابایی روحانی مبارز ضد ستمشاهی، مجاهدی نستوه بود که در سال 1314 در پلدختر لرستان متولد شد و تحصیلات ابتدایی خود را در پلدختر گذراند.
در سال 1333 وارد حوزه علمیه خرم آباد شد و از سال 1333 تا 1342 در آنجا ماند و چندین سال از محضر آیت الله کمالوند بهره برد.
وی از سال 1342 به قم مهاجرت و در محضر اساتید آنجا به کسب علوم دینی پرداخت و ضمن تحصیل در کلاس های مقطع خارج حضرت امام (ره) نیز شرکت کرد.
او در این سال ها همراه با علمای قم مبارزه علیه رژیم پهلوی را آغاز کرد و 16 سال این مبارزه ادامه داد.
در جریان حمله ماموران ستمشاهی به مدرسه فیضیه به شدت مصدوم و ضرباتی به فک و کتف ایشان وارد شد که درمان وی سه سال به طول انجامید و آثار آن تا پایان عمر با او بود.
این روحانی بعد از انقلاب، مسئولیت هایی از جمله مسئول امور مهاجرین، ریاست عقیدتی سیاسی ‎لشکر خرم آباد و پادگان مهندسی بروجرد را پذیرفت و همچنین سال ها مدیریت حوزه علمیه امام صادق(ع) پلدختر را بر عهده داشت.
وی بیش از 15 مسجد را در شهرستان پلدختر بنیانگذاری کرد و از کتاب های نوشته شده توسط ایشان می توان به بهداشت صورت، در مرگ ‎عزیزان چه باید کرد، زندگینامه محدث جزایری، زندگینامه و مقالاتی چون وجدان کاری در اسلام اشاره کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ علی بابایی اوایل فرودین‌ماه امسال دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.
7264/6060
خبرنگار: بهزاد سلاح ورزی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.