به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام سید جواد سلیمانی روز سه شنبه در مراسم بزرگداشت امام جمعه فقید مهریز که در مسجد سپاه الغدیر یزد برگزار شد با تسلیت رحلت حجت الاسلام برهان افزود: شجاعت و شفافیت از ویژگی های برجسته و مثال‌زدنی امام جمعه فقید مهریز بود.
وی ادامه داد: این عالم وارسته از شخصیت های مبارز و انقلابی محسوب می شد که نقش فعالی در عرصه‌های مختلف سیاسی ، اجتماعی و انقلابی نظام و انقلاب مقدس اسلامی داشت.
امام جمعه بافق گفت: مرحوم علی برهان را باید از مبارزان قبل از انقلاب اسلامی نام برد که در عرصه های مختلف مورد نیاز کشور و انقلاب اسلامی همواره پیشگام بود و لحظه ای دست از اهداف انقلابی بر نداشت.
سلیمانی گفت: زندگی و همچنین خطبه‌های نمازجمعه وی در شهر مهریز در 25 سال گذشته خود تبلور ایستادگی در برابر دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی و نشان دهنده شخصیت ولایتمدار اوست .
وی افزود: امام جمعه فقید مهریز از محضر بزرگانی همچون آیت‌الله حائری یزدی طباطبایی، علامه مطهری، آیت‌الله مفتح و بسیاری از علمای بزرگ در طول دوران طلبگی و در مبارزات انقلاب بهره گرفته است.
مرحوم حجت‌الاسلام علی برهان امام جمعه فقید مهریز روز دهم فروردین‌ماه بر اثر بیماری ریوی در سن 76 سالگی دار فانی را وداع گفت.
وی فرزند و برادر شهید است و 25 سال امام جمعه شهر مهریز بود.
مرکز شهرستان مهریز در 30 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.
7536/ 5054 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار:بهنام احمدی*
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.