به گزارش ایرنا این روحانی مبارز ضد ستمشاهی مجاهدی نستوه بود که در سال 1314 در پلدختر لرستان متولد شد.
حجت الاسلام و المسلمین بابایی تحصیلات ابتدایی خود را در پلدختر گذراند؛ در سال 1333 وارد حوزه علمیه خرم آباد شد و از سال 1333 تا 1342 در آنجا ماند و چندین سال از محضر آیت الله کمالوند بهره برد.
وی از سال 1342 به قم مهاجرت و در محضر اساتید آنجا به کسب علوم دینی پرداخت و ضمن تحصیل در کلاس های مقطع خارج حضرت امام نیز شرکت کرد.
او در این سال ها همراه با علمای قم مبارزه علیه رژیم پهلوی را آغاز کرد و 16 سال این مبارزه ادامه داد.
در جریان حمله ماموران ستمشاهی به مدرسه فیضیه به شدت مصدوم و ضرباتی به فک و کتف ایشان وارد شد که درمان وی سه سال به طول انجامید و آثار آن تا پایان عمر با او بود.
این روحانی بعد از انقلاب، مسئولیت هایی از جمله مسئول امور مهاجرین، ریاست عقیدتی سیاسی ‎لشکر خرم آباد و پادگان مهندسی بروجرد را پذیرفت و همچنین سال ها مدیریت حوزه علمیه امام صادق(ع) پلدختر را بر عهده داشت.
وی بیش از 15 مسجد را در شهرستان پلدختر بنیانگذاری کرد و از کتاب های نوشته شده توسط ایشان می توان به بهداشت صورت، در مرگ ‎عزیزان چه باید کرد، زندگینامه محدث جزایری، زندگینامه و مقالاتی چون وجدان کاری در اسلام اشاره کرد.
امام خمینی(ره)، آیت الله مشکینی، فاضل لنکرانی، نوری همدانی، مجلسی و غیره از اساتید این عالم بزرگوار بودند.

** پیام تسلیت امام جمعه پلدختر به مناسبت در گذشت حجت الاسلام بابایی
امام جمعه پلدختر با صدور پیامی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی بابایی روحانی مبارز و انقلابی را تسلیت گفت.
در متن پیام تسلیت حجت الاسلام محمد سوری که روز سه شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: درکنار مضجع شریف امام رضا(ع) خبر درگذشت عالم مجاهد ونستوه حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا بابایی را مطلع شدم که موجب تاثرو تالم اینجانب گردید.
امام جمعه پلدختر در این پیام این مصیبت را به بیت مکرم آن مرحوم مغفور و وابستگان ایشان ومردم شریف، ولایتمدار و قدرشناس شهرستان پلدختر تسلیت گفت و افزود: ایشان زندگی خود را صرف تبلیغ دین در منطقه کردند و قبل ازانقلاب ازجمله روحانیون خط امام(ره) بودند که به دفاع از تفکر امام وانقلاب پرداختند ودرزمان جنگ هم درکنار رزمندگان اسلام به عنوان روحانی مبارز جنگیدند.
در این پیام ضمن ارج نهادن به خدمات و زحمات صادقانه این روحانی به انقلاب اسلامی ازخداوند متعال حشر با امام و شهدا را برای ایشان مسالت شده است.

** پیام تسلیت فرماندار پلدختر به مناسبت درگذشت حجت الاسلام و المسلمین بابایی
نعمت اله دستیاری با صدور پیامی درگذشت این روحانی انقلابی و مبارز دوران رژیم ستمشاهی را تسلیت گفت.
در این پیام آمده است: رحلت جانگداز حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا بابایی مجاهد نستوه و مبارز خستگی ناپذیر موجب اندوه فراوان گردید.
این پیام می افزاید: بی شک نقش بی بدیل این مجاهد نستوه در مبارزه با رژیم ستمشاهی و همچنین خدمات ارزشمند ایشان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در جایگاه ها و مسئولیت های گوناگون به ویژه تاسیس حوزه علمیه امام صادق(ع) هیچگاه از سطور ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی و خاطره مردم انقلابی پلدختر محو نخواهد شد.
در این پیام آمده است: این مبارز خستگی ناپذیر، عمر پر برکت خود را در به ثمر نشاندن و بالندگی هرچه تمام تر انقلاب شکوهمند اسلامی سپری کرد و همواره سعی کرد که در راه حفظ آرمان های امام(ره) و رهبری لحظه ای از پای ننشیند.
فرماندار پلدختر این ضایعه دردناک را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ملت شریف منطقه و به ویژه بیت شریف ایشان تسلیت گفت و از خداوند تبارک و تعالی برای آن مجاهد بزرگ، علو درجات را آرزو کرد.
7272/3022
خبرنگار: فاطمه مهرابی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.