آیت الله غیاث الدین طه محمدی روز چهارشنبه در بزرگداشت بیست و چهارمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد افزود: کانون های فرهنگی جزء واجبات دین، انقلاب، فرهنگ و جامعه هستند چرا که تربیت، آداب، اخلاق، قرآن، احکام و اعتقادات مردم در آنها شکل می گیرد.
وی با بیان اینکه باید بر نحوه مدیریت کانون های مساجد نظارت دقیق صورت گیرد افزود: در برخی از مواقع افرادی که هیچ سنخیتی با این کار ندارند مدیریت این کانون ها را عهده می گیرند که این امر می توان آسیب زا باشد.
امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه مساجد باید افراد متدین، مومن و متعهد تربیت کند گفت: متولیان مساجد با عمق وجود باید برای نشاط ، سلامتی و فرهنگ مردم تلاش کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز گفت: 60 درصد از اعتبارات این اداره کل برای موسسه های قرآنی و فعالیت های فرهنگی مساجد هزینه می شود.
فاضل عبادی افزود: تاکنون بیش از 12 برابر فعالیت های هنری در حوزه موسسه های قرآنی و آموزشی برنامه اجرا شده است.
وی راه اندازی بنیاد قرآنی، انجمن اساتید، قاریان و حافظان قرآن را از برنامه های این حوزه عنوان کرد و افزود: مبنای حرکت در این موسسه ها باید بر اساس دین باشد.
وی با بیان اینکه تاکنون در حوزه فرهنگی 114 مورد مجوز صادر شده است اضافه کرد: یک هزار و 260 موسسه و بخش خصوصی در حوزه فرهنگی و هنری و رسانه در این استان در حال فعالیت است.
در حال حاضر بیش از 570 کانون فرهنگی و هنری در مساجد این استان تاسیس شده است که 98 درصد آنان در حال فعالیت هستند.
283 کتابخانه در مساجد استان و 24 کانون تخصصی در رشته های مختلف از جمله همایش و مراسم ها، مهدویت، کتابخانه ای، سمعی و بصیری، آی تی ، قرآن و نماز در استان در حال فعالیت است.
در این آیین از 100 ائمه جمعه شهرستان ها ، مدیران مساجد و منتخبان کانون های فرهنگی و هنری و فعالان مسجاد استان همدان تجلیل شد.
2087/6993
خبرنگار: زهرا پیرنیا** انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.