استاد حوزه علمیه گفت: توجه به دین مردم از واجبات و اولین و مهم ترین تکلیف حوزویان است و آیت الله ابن الرضا(ره) نسبت به این مهم بسیار هوشمند و آگاهانه عمل کرد.

به گزارش جماران، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری در آیین بزرگداشت اولین شب درگذشت آیت الله ابن الرضا در مسجد اعظم قم اظهار داشت: دنیا محل خسران و خسارت است که اگر از آن غافل شویم خسران دیده و ضرر خواهیم کرد.

او ادامه داد: در عمر کوتاهی که انسان ها دارند اگر نتوانند به آنچه که بر عهده آنها گذاشته شده در راستای خدمت رسانی به مردم و جامعه خود همت داشته باشند ضرر کرده و دچار خسران خواهند بود.

خطیب مراسم افزود: آیت الله ابن الرضا همچون چراغی هدایت گر، وظیفه هدایتگری و تربیت جامعه اسلامی خود را به خوبی ایفا کرد. آن مرحوم در طول زندگی بابرکت خود عالم به عمل و خادم دین و شریعت مردم بود.

صالحی خوانساری شاگرد پروری را ویژگی ممتاز آیت الله ابن الرضا توصیف کرد و گفت: ایشان در طول عمر بابرکت خود تربیت طلابی آگاه به زمان، مدیر و مدبر و پژوهشگر را در کارنامه درخشان خود داراست.

او با بیان اینکه بنده در ماه های تبلیغی رمضان، محرم و صفر به استان های زیادی برای تبلیغ سفر می کنم اظهار داشت: امروز از نان مردم واجب تر توجه به دین و اعتقادات آنها است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نباید طلاب و فضلا در قم احتکار شوند، تصریح کرد: این چه رسمی است که هر طلبه ای که برای تحصیل به قم سفر می کند پس از اتمام مدارج علمی خود به موطن خود برنمی گردند و در قم می مانند و به یک شهریه حداقلی برای زندگی بسنده می کنند.

صالحی خوانساری تصریح کرد: امروز دین مردم از سوی تلاش گران و محققان حوزه مورد کم لطفی قرار گرفته است. من در منابر و سخنرانی های خود در بیوت مراجع معظم تقلید بارها این نکته را بازگو کرده ام ولی متأسفانه به آن توجه نمی شود.

او بیان کرد: توجه به دین مردم از واجبات و اولین و مهم ترین تکلیف حوزویان می باشد و آیت الله ابن الرضا (ره) نسبت به این مهم بسیار هوشمند و آگاهانه عمل کرد.

این استاد حوزه گفت: مرحوم ابن الرضا پس از گذراندن مدارج عالی علمی و استفاده از محضر مراجع و بزرگان حوزه به شهر خوانسار بازگشت و رسالت علمی، تربیتی و اخلاقی خود را ارائه کرد به طوری که در طول عمر بابرکت خود شاگردان زیادی را در حوزه علمیه امام صادق تربیت کرد.

صالحی خوانساری ادامه داد: مردم ما نیازمند مرشد، معلم و رهبر و آموزگار هستند تا مسیر زندگی و سعادت دنیا و آخرت را یاد بگیرند و آنچه مرحوم ابن الرضا انجام داد در همین عرصه بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.