رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: حدود ۹۰ درصد از نمونه‌ها از نوع ویروس دلتا است که عمده آنها مربوط به شهرستان‌های بیرجند، نهبندان، سربیشه و درمیان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: خراسان جنوبی جزو ۲۵ استان کشور است که در شروع خیز پنجم کرونا قرار گرفته و روند بستری‌ بیماران در این استان صعودی است.

محمد دهقانی روز یکشنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: میزان مراجعه سرپایی و تست‌های مثبت افزایش پیدا کرده و شهرستان‌های استان به تدریج تغییر رنگ داده و به سمت مخاطره بیشتر حرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: تعداد قابل توجهی از نمونه‌های مثبتی که در آزمایشگاه ویروس شناسی مورد آزمایش قرار می‌گیرد ویروس کرونای هندی یا دلتا تشخیص داده می‌شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: حدود ۹۰ درصد از نمونه‌ها از نوع ویروس دلتا است که عمده آنها مربوط به شهرستان‌های بیرجند، نهبندان، سربیشه و درمیان است.

وی افزود: در مورد کرونای انگلیسی گفته می‌شد حدود ۱۵ دقیقه زمان لازم است تا منتقل شود اما این ویروس قدرت سرایت بسیار بالایی دارد و ۵ تا ۱۰ ثانیه کافی است تا ویروس از فرد مبتلا به فرد سالم منتقل شود.

دهقانی از مردم درخواست کرد رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله و پرهیز از تجمعات بخصوص پرهیز از مسافرت یا مسافرپذیری از استان‌های همجوار به ویژه استان سیستان و بلوچستان که آلودگی بالایی دارد را رعایت کنند تا بتوانیم مانع از پیشرفت خیلی سریع ویروس دلتا در استان خراسان جنوبی شویم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.