متاسفانه با وجود اختصاص تجهیزات و منابع مورد نیاز، به دلیل شیوع بسیار بالای کرونا و تاخت و تاز آن در سراسر هرمزگان و افزایش آمار بستری ها، این استان در حال حاضر با کمبود تخت بیمارستانی جهت بستری و پذیرش بیماران جدید به ویژه در بخش آی سی یو کووید مواجه شده است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان دراین باره گفت: به دلیل شیوع بالای کرونا در استان، هم اکنون با کمبود تخت بیمارستانی برای بستری کردن مبتلایان جدید مواجه هستیم.

به گزارش جماران، دکتر حسین فرشیدی در این خصوص به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر ۸۰۳ مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری هستند و هر روز نیز بر شمار مبتلایان بستری اضافه می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۱۰ نفر از مجموع بستری ها نیاز به خدمات بخش آی سی یو دارند، که متاسفانه این بخش با تمام ظرفیت تکمیل است و امکان بستری این افراد وجود ندارد.

فرشیدی بیان داشت: هم اکنون در بسیاری از شهرستان ها شاهد تکمیل ظرفیت بخش های کووید هستیم و در بندرعباس نیز که با وضعیت فوق بحرانی روبرو است، چهار بخش آی سی یو ویژه کووید بیمارستان شهید محمدی تکمیل شده و در مواردی پزشکان برای ارایه خدمات ویژه مخصوص این بخش، بیماران را در دیگر بخش ها بستری کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: تا پیش از این آمار بستری های روزانه بین ۱۳۰ تا ۱۷۰ نفر بود، اما اکنون این آمار از مرز ۲۰۰ نفر نیز گذشته و هر لحظه رو به افزایش است.

فرشیدی با بیان اینکه علاوه بر تخت بیمارستانی با کمبود نیروی پرستار نیز مواجه هستیم، ادامه داد: در این شرایط و با توجه به وضعیت حاکم بر هرمزگان و آمار بالای مبتلایان به کرونا، فشار کاری بسیار زیادی بر نیروهای بهداشت و درمان استان وارد است.

وی هشدار داد: اگر روند شیوع کرونا در هرمزگان همینطور صعودی باشد و مردم همکاری لازم را در رعایت پروتکلهای بهداشتی نداشته باشند و از سوی دیگر محدودیت های کرونایی نیز اعمال نشود، باید شاهد افزایش مرگ و میرهای کرونا در هرمزگان باشیم.

دکتر فرشیدی با تاکید بر رعایت پروتکلهای بهداشتی و اجتناب جدی مردم از انجام سفرهای غیرضروری به ویژه به مقصد استان های همجوار و درگیر با ویروس دلتا، گفت: از مدیران دستگاه ها و سازمان ها نیز خواستاریم تا با اعمال محدودیت های بیشتر و برنامه ریزی برای دورکاری نیروها، یاریگر نیروهای بهداشت و درمان در کنترل این ویروس باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.