سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد: آمار فوتی های کرونا در این استان به 971 نفر رسید.

تلاش مدافعان سلامت بخش کرونا بیمارستان کوثر کرج. عکس: ایکنا،

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با فوت یک مرد ۶۸ ساله در شهرستان رودان در ۲۴ ساعت گذشته، شمار قربانیان کرونا در این استان به ۹۷۱ نفر رسید.

به گزارش جماران، دکتر فاطمه نوروزیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر ۸۳ مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری هستند که از این شمار حال ۱۴ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۷۴۸ مبتلا به ویروس کرونا نیز در استان هرمزگان پس از تشخیص پزشکی در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و اقدامات و مراقبت‌های درمانی برای آنان در حال انجام است.

نوروزیان با اشاره به اهمیت قرنطینه خانگی در کنترل ویروس کرونا، بیان داشت: هر چه گردش ویروس کرونا بیشتر باشد، خسارت‌های جبران ناپذیری به مردم و دولت وارد خواهد شد که جبران آن امکان پذیر نخواهد بود و از همین رو قرنطینه خانگی و پرهیز از ترددهای غیرضروری در سطح جامعه از اهمیت بسیار بالایی در جهت کنترل این ویروس برخوردار است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص آخرین وضعیت استان از نظر شیوع کرونا، گفت: هم اکنون شهرستان های بندرعباس، حاجی آباد و پارسیان در وضعیت زرد قرار دارند و سایر شهرستان ها در وضعیت آبی (کم خطر) هستند.

نوروزیان با اشاره به خطر کرونای انگلیسی، افزود: از آنجایی که بیماری های تنفسی به سرعت در سطح جامع پخش می شوند، باید با جدیت بیشتر پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنیم تا از ابتلا به این ویروس از هر نوعی از آن در امان بمانیم.

این مقام مسوول نقش تغذیه را نیز بسیار مهم در پیشگیری از ابتلا به کرونا عنوان کرد و گفت: در شرایط فعلی کرونا، رعایت اصول تغذیه سالم در کنار پیروی از پروتکل های بهداشتی پیشگیری و کنترل بیماری کووید ۱۹، برای تقویت سیستم ایمنی بدن حائز اهمیت است و باید آن را جدی بگیریم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.