رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بر اساس سرایت پذیری و ایجاد بیماری، به احتمال خیلی زیاد ویروس از نوع دلتا(هندی) در استان است و برخی نمونه ها به تهران ارسال شده اما بر اساس پترن ایجاد بیماری و سرعت شیوع آن به لحاظ تشخیص بالینی می گوییم نوع ویروس جهش یافته دلتا است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در روزهای گذشته حدود ۸۰۰ بیمار در کل استان کرمان بستری بودند و اکنون ۱۱۱۸ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند و بیشترین شلوغی و ازدحام را در منطقه جیرفت و بم داریم.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد ظهر امروز ۱۰ تیرماه در جلسه اضطراری ستاد مدیریت کرونا در کرمان اظهار کرد: بروز و شیوع جدی بیماری کرونا در منطقه را شاهد هستیم و از جنوب استان آغاز شد و اکثر شهرهای پرجمعیت استان را درگیر کرده و روز به روز بر شدت بیماری افزوده می شود.

وی هشدار داد: بر اساس سرایت پذیری و ایجاد بیماری، به احتمال خیلی زیاد ویروس از نوع دلتا(هندی) در استان است و برخی نمونه ها به تهران ارسال شده اما بر اساس پترن ایجاد بیماری و سرعت شیوع آن به لحاظ تشخیص بالینی می گوییم نوع ویروس جهش یافته دلتا است چراکه واگیری ویروس بیشتر است و علنا اعلام شده مرگ و میر نسبت به نوع ویروس چینی و انگلیسی بیشتر است.

رشیدی نژاد تصریح کرد: علت اینکه بیماران کمتر نسبت به پیک های قبلی دچار مرگ می شوند، این است تعداد قابل توجهی از افراد سنین بالا واکسینه شده اند؛ ۷۰ درصد سالمندان بالای ۷۰ سال در استان کرمان واکسن دریافت کرده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: در روزهای گذشته حدود ۸۰۰ بیمار در کل استان کرمان بستری بودند و اکنون ۱۱۱۸ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند و بیشترین شلوغی و ازدحام را در منطقه جیرفت و بم داریم.

وی افزود: در دو هفته گذشته موارد مثبت بیماران سرپایی افزایش یافته است. قبلا از هر ۱۰۰ نفر مراجعه سرپایی ۲۰ نفر مثبت بود و اکنون ۴۰ نفر مثبت می شود.

رشیدی نژاد تصریح کرد: منتظر افزایش شدت بیشتر بیماری هستیم و برای ما مهم این است جلوی شیوع بیماری را بگیریم که در این زمینه همچنان تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی، ممانعت از تجمعات و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است و در بخش درمان برای ما مهم این است که تخت برای بستری کردن بیماران داشته باشیم.

وی بیان کرد: اگر موارد ابتلا به کرونا سرسام آور باشد، مجبور می شویم از مراکز نقاهتگاهی استفاده کنیم که قطعا سطح خدمات پایین می آید و امیدواریم به آن مرحله نرسیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بحران تخت در جنوب استان اعلام نشده و در شرق استان هنوز مشکل تخت نداریم و امیدواریم به همین حد بیماری متوقف شود و موارد افزایش پیدا نکند.

وی تاکید کرد: مسئله جدی است و آنچه که در سیستان و بلوچستان اتفاق افتاده، خوب نیست و این استان فراخوان نیروی انسانی داده و اکنون ۹ شهر قرمز در استان کرمان داریم.

رشیدی نژاد با اشاره به دغدغه های مطرح شده در قرارگاه استانی طرح شهید سلیمانی گفت: دوستان گلایه داشتند کنترل تردد و مرزهای استان انجام نمی شود و اعمال جریمه افاقه نمی کند و تاکید بر ممانعت از تردد داریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.