به گزارش ایرنا محمد شفیعی عصر دوشنبه در دهگردشی از روستای معدن قلعه زری خوسف از کشف پهنه جدیدی از مواد معدنی در این معدن خبر داد و افزود: با شناسایی این پهنه از معدن قلعه زری شاهد افزایش درآمد آن خواهیم بود.
وی اظهار داشت: سهامداران این معدن باید در زمینه بهسازی صنایع و تجهیزات آن اقدامات عاجلی انجام دهند.
فرماندار خوسف با بیان اینکه در شهرستان خوسف به 63 روستا از 194 روستا و آبادی دارای سکنه با تانکر آبرسانی می شود گفت: معدن قلعه زری با داشتن بیشترین جمعیت روستایی در شهرستان خوسف در بحث تامین آب با مشکلاتی مواجه است.
وی ادامه داد: در 2 سال متوالی برای رفع مشکلات آبرسانی این روستا اعتبار در نظر گرفته شده است که متاسفانه به دلیل تخصیص کم این اعتبار نتوانستیم این مشکل را به صورت اساسی رفع کنیم.
شفیعی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی گاز رسانی بخش جلگه ماژان شهرستان بعد از 15 سال از گاز رسانی به خراسان جنوبی شروع شده است گفت: از تعداد سه دهستان این بخش در فاز اول به 2 دهستان گاز رسانی خواهد شد.
فرماندار خوسف اظهار داشت: با توجه به هماهنگی های انجام شده با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و منابع طبیعی مهلت 2 ماه برای واگذاری زمین به جوانان در روستاها در نظر گرفته شده است و واگذاری زمین بیش از این مدت قابل قبول نیست.
شفیعی با اشاره به پراکندگی های این شهرستان افزود: خوسف به دلیل تراکم کم جمعیتی و از طرفی سهم کم اعتبارات استانی برای تامین زیرساخت ها با مشکلات زیادی مواجه است.
شفیعی یادآور شد: دورترین روستای خوسف به مرکز شهرستان حدود 150 کیلومتر فاصله دارد و این فاصله زیاد ارائه خدمات را با هزینه های سنگین تری به انجام می رساند.
بازدید از روستاهای معدن قلعه زری، بیشه، بصیران و علی آباد زارعین از دیگر برنامه های دهگردشی نماینده مردم شهرستان های بیرجند خوسف درمیان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار خوسف و جمعی دیگر از مسئولان در این بازدید بود.
خوسف در فاصله 36 کیلومتری بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی واقع است.
9866* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.