به گزارش ایرنا عملیات گازرسانی به کارخانه سیمان باقران شهرستان درمیان که پیش از این با سوخت مازوت فعالیت می کرد، با اعتبار 30 میلیارد ریال روز جمعه با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان در این شهرستان به بهره ‌برداری رسید.
فرماندار درمیان در آیین افتتاح این طرح گفت: کارخانه سیمان باقران فروردین ماه امسال با حضور ریاست جمهوری در شهرستان درمیان به بهره‌برداری رسید که زمینه اشتغال 300 نفر به صورت مستقیم و سه هزار نفر به صورت غیرمستقیم فراهم شد.
محمد بشیری زاده افزود: باید بازارچه میل 73 شهرستان برای صادرات آسان و کم هزینه سیمان تولیدی این کارخانه به کشور افغانستان بازگشایی شود.
وی فاصله این بازارچه تا کارخانه سیمان باقران را 34 کلیومتر عنوان کرد و گفت: این در حالی است که هم اکنون سیمان این کارخانه از طریق بازارچه ماهیرود سربیشه به طول 240 کیلومتر به کشور افغانستان صادر می شود.
وی تصریح کرد: با بازگشایی بازارچه میل 73 سالانه هزینه های صادرات سیمان این کارخانه حدود 20 میلیارد تومان کاهش می یابد.
فرماندار درمیان گفت: همچنین نیاز است آسفالت جاده معدن این کارخانه به طول 14 کیلومتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
وی افزود: ابتدای امسال مقرر شد برای حل مشکل کمبود نقدینگی کارخانه سیمان باقران 20 میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک کشاورزی اختصاص یابد که از این مبلغ 12 میلیارد تومان پرداخت شد و نیاز است پرداخت مابقی این تسهیلات برای راه اندازی فاز دوم کارخانه پیگیری شود.
بشیری زاده عنوان کرد: در حال حاضر روزانه 2 هزار و 700 تن سیمان در کارخانه سیمان باقران تولید می شود که با حل مشکل کمبود نقدینگی و راه اندازی فاز دوم ظرفیت تولیدی کارخانه به چهار هزار و 500 تن در روز افزایش خواهد یافت.
وی گفت: کیفیت مرغوب و مقاومت مناسب سیمان های تولیدی این کارخانه باعث شده که تجار افغان استقبال خوبی از تولیدات این کارخانه داشته باشند و نیاز است برای رونق صادرات هرچه سریعتر فاز دوم این کارخانه با حمایت مسئولان شروع به کار کند.
کارخانه سیمان باقران در 34 کیلومتری شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان و بازارچه میل 73 قرار دارد.
شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز دارد.
مرکز شهرستان مرزی درمیان در 100 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد و این شهرستان 57 هزار نفر جمعیت دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.