مهدی صادقی روز شنبه در کارگروه رفع موانع تولید شهرستان، افزود: همچنین سال گذشته 18 واحد تولیدی شهرستان برای دریافت تسهیلات در سامانه بهین یاب ثبت نام کردند که به این واحدها 17 میلیارد و 720 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.
وی گفت: در سال جاری مشکلات و مسائل هفت واحد تولیدی شهرستان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بررسی شد.
وی بیان کرد: همچنین مشکلات کارخانه سیمان باقران در این کارگروه بررسی شد و برای رونق تولید این کارخانه 200 میلیارد ریال تسهیلات مصوب شد که تاکنون 120 میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: در سال جاری 2 طرح صنعتی شامل بتن آماده، تیرچه و بلوکه و کوره آجرپزی با سرمایه گذاری 12 میلیارد و 900 میلیون ریال و اشتغال 22 نفر در شهرستان راه اندازی شد.
مسئول نمایندگی صنعت، معدن و تجارت درمیان افزود: از ابتدای امسال با تلاش های صورت گرفته برای 93 نفر در شهرستان اشتغال ایجاد شده است.
صادقی با بیان اینکه در سال گذشته منطقه جغرافیای فرش دستباف قهستان در سازمان بین المللی مالکیت فکری ثبت شده است، اظهار کرد: سالانه 40 هزار متر مربع فرش دستباف در شهرستان تولید می شود که 9 هزار بافنده در این زمینه فعالیت دارند.
شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*6054*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.