به گزارش ایرنا این سایت به مساحت 100 هکتار روز یکشنبه در سفر سیدعلی اکبر پرویزی به شهرستان سربیشه در نقطه صفر مرزی افتتاح شد.
رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در آئین افتتاح این طرح گفت: منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی تنها منطقه ای است که دارای یک قطعه منفصله است.
مرتضی صفدری زاده افزود: با راه اندازی این منطقه تحت هیچ شرایطی شاهد صف های انتظار کامیون ها نخواهیم بود و با تسهیل مبادلات تجاری به رونق اقتصادی استان کمک شایانی خواهد شد.
وی بیان کرد: طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در برنامه چهارم توسعه مطرح شد و سال 93 در زمینی به مساحت 730 هکتار در فاصله 12 کیلومتری شمال شرق بیرجند احداث شد.
وی گفت: منطقه ویژه اقتصادی استان به عنوان بزرگترین مرکز در حال توسعه شرق کشور به دلیل برخورداری از موقعیت جغرافیایی، وسعت کافی و قرار گرفتن در حلقه طلایی کریدور بین المللی ترانزیت شمال شرق - جنوب شرق، دسترسی به بازارهای بزرگ افغانستان و کشورهای آسیای میانه و ظرفیت های تجاری و اقتصادی جایگاه ممتازی برای نقش آفرینی در عرصه اقتصاد ملی و بین المللی دارد.
همزمان با افتتاح منطقه ویژه ماهیرود کارخانه بسته بندی سیمان نیز با سرمایه گذاری تاجر افغان در این منطقه با حضور استاندار به بهره برداری رسید.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028*خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.