بی بی عصمت سرفرازی روز سه شنبه در نشست کمیسیون تنظیم بازار استان افزود: در حال حاضر هیچگونه مشکلی برای صدور مجوز واردات دام زنده به استان از طریق بازارچه های میل 78 و یزدان وجود ندارد.
وی گفت: سعی می کنیم طی 2 ماه آینده با سرعت بیشتر امکانات لازم را برای ورود دام در مرز دوکوهانه، بازارچه های میل 78 و یزدان را نیز فراهم کنیم.
وی با اشاره به اینکه در آغاز راه واردات دام زنده به استان قرار داریم بیان کرد: تا حدودی جذب سرمایه گذار به نوع رفتار و گفتار مسئولان دستگاه های اجرایی مربوط می شود لذا در این زمینه تمامی مسئولان مربوط، توجه و نهایت دقت را داشته باشند.
به گزارش ایرنا سرفرازی اظهار کرد: از نظر دستگاه های اجرایی مربوط، هیچگونه مشکلی در زمینه ورود دام به استان وجود ندارد و بخش خصوصی باید وارد شود.
وی ایجاد اشتغال و فعال شدن واحدهای بسته بندی و فرآوری گوشت در استان را از مزایای واردات دام به استان عنوان کرد و افزود: ایجاد و تجهیز صنایع مرتبط با واردات دام از جمله کشتارگاه و افزایش سرمایه گذاری از دیگر مزایای این امر است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی از صدور10 مجوز واردات دام در استان خبر داد و گفت: در زمینه فعال شدن واردات دام در بازارچه های مرزی برخی از موارد باید توسط استانداری پیگیری شود که در بحث کمک های فنی و اعتباری لحاظ خواهد شد.
وی بیان کرد: با دستور معاون وزیر جهاد کشاورزی واردات دام از همه بازارچه های مرزی استان ممکن شده است.
سرفرازی همچنین با اشاره به برپایی موفق نمایشگاه پاییزه در استان عنوان کرد: افزایش رضایتمندی مردم از این نمایشگاه نشان دهنده این بود که تمامی دستگاه های اجرایی متولی و مردم مشارکت خوبی داشتند.
وی ادامه داد: در یکسال اخیر نمایشگاه هایی که برگزار شده هم از لحاظ کیفیت اجناس و هم تامین نیازهای مهم و اساسی مردم را برآورده ساخته است.
7557*3028* خبرنگار- رقیه محمدی * انتشاردهنده- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.