حسین سنجرانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا افزود:این پل هم اکنون شکل گرفته ، شمع هایش کوبیده شده و سطح آن آماده آسفالت است و در مراحل پایانی ساخت قراردارد وامیدواریم با قول مساعد مسئولان آستان قدس تا تاریخ تعیین شده افتتاح شود.
وی گفت: پایانه مرزی با پل جدید 200 متر فاصله دارد بنابراین پایانه به یک راه دسترسی و تملک حدود یک هکتار زمین نیاز است که این راه در زمینهای آستان قدس قرار دارد و دربحث تملک اراضی آستان قدس هنوز با این نهاد توافق حاصل نشده است .
سنجرانی خاطر نشان کرد: آستان قدس تابع شرائط خاص خود است و از قانون جاری کشور تبعیت نمی کند و در بحث کارشناسی و برآورد خسارت و تعیین قیمت ، موضوع را در کمیته نرخ گذاری خود باید به تصویب برساند که هنوزاین مهم محقق نشده است .
وی گفت: هم اکنون ساخت پل از طرف ترکمنستان به پایان رسیده و آماده آسفالت است ،اما ازطرف مرز ایران کاری نشده است .
سنجرانی با اشاره به بازدید روز جمعه وزیر راه ترکمنستان از این پل، افزود: این مقام ترکمنستانی خواستار پیگیری این طرح با حساسیت بیشتری است و بر افتتاح هر چه سریع تر این طرح تاکید دارد.
فرماندار سرخس ادامه داد:مسیر سرخس به چابهار بهترین و با صرفه ترین راه ممکن در بحث ترانزیت ، حمل و نقل وصادرات کالا برای کشور ترکمنستان است ، از این رو افتتاح این پروژه برای آنان مهم است و قرار است رئیس جمهور این کشور در آئین افتتاحیه شرکت کند.
وی با اشاره به برگزاری جلسه با نماینده آستان قدس در روز شنبه اظهار کرد: ساخت این پل در بحث ترانزیت بین المللی ،صادرات و واردات ، ایجاد اشتغال پایدار و سرمایه گذاری بسیار حائز اهمیت است و بهره برداری از این طرح بر ارتقاء شاخص های اقتصادی منطقه اثر گذار است .
سنجرانی گفت: پل فعلی تنها ظرفیت تردد 460 دستگاه خودوری سنگین در روز را دارد در حالی که پل جدید با طول 96 متر و عرض 15 متر امکان تردد همزمان دو دستگاه خودرو را داشته و ازاین جهت ترانزیت و تبادلات تجاری میان دو کشور را سریع و آسان می کند.
وی اضافه کرد: این پل با هزینه حدود 170 میلیارد ریال توسط پیمانکار ایرانی در حال ساخت است .
مرکز شهرستان 90 هزار نفری سرخس در فاصله 185 کیلومتری شرق مشهد واقع است .
سرخس از سمت شمال و شرق با جمهوری ترکمنستان هم مرزاست و سالانه حدود 2.5 میلیون تن کالای ترانزیت از پایانه مرزی این شهرستان جابجا می شود.
3221/6012 خبرنگار:ناصراسدزاده هروی **‌انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.