علی اصغر اصغری، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پس از اجرای موفق 2 طرح فروش سوخت به مرزنشینان و عرضه نفت گاز به صورت خرده فروشی در بازارچه های مرزی استان در دولت یازدهم، با توجه به پیگیری های انجام شده این مهم محقق شد.
وی گفت: بر این اساس نخستین محموله گاز مایع از انبار گاز مایع اصفهان بارگیری و در تاسیسات سیلندر پرکنی بازارچه مرزی ماهیرود تخلیه شد.
اصغری اضافه کرد : عرضه گاز مایع به صورت خرده فروشی و از طریق شارژ در سیلندر خواهد بود.
وی یادآور شد: عرضه گاز مایع در بازارچه مرزی علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم، گامی موثر در رونق هر چه بیشتر بازارچه خواهد بود.
بازارچه مرزی ماهیرود در فاصله 240 کیلومتری شهر بیرجند و در فاصله 140 کیلومتری شهر سربیشه واقع است و فعالیت آن رسما از تیرماه 82 آغاز کرد.
این بازارچه از نظر موقعیت جغرافیایی در فاصله 150 کیلومتری استان فراه افغانستان قرار دارد و شهرستان های مجاور بازارچه شامل قلعه کاه، کین، جوین، اناردره، خاک سفید، چین و بکواست.
رئیس اتحادیه مرزنشینان خراسان جنوبی آبان ماه 95 در نشست بررسی وضعیت عواید حاصل از فروش سوخت ویژه مرزنشینان شهرستان درمیان، با بیان اینکه فروش سوخت برای تامین هزینه های زندگی مرزنشینان استان است، گفت: باید مشکل اجرای این طرح رفع شود.
« الله نظر اسعد زاده» افزود: مشکلاتی در اجرای این طرح وجود دارد که باید راهکار موثری برای رفع آن ارایه شود.
وی عنوان کرد: طرح فروش سوخت مرزنشینان از سال 94 در استان شروع شد که در دو مرحله 21 میلیارد و 353 میلیون ریال به حساب هفت هزار و 656 نفر سرپرست خانوارها واریز شده است.
وی با اشاره به اینکه برخی افراد غیرمرزنشین نیز از مزایای این طرح استفاده می کنند، خواستار پایش آمار دقیق مرزنشینان استان شد.
خراسان جنوبی 11 شهرستان دارد که زیرکوه، نهبندان، سربیشه و درمیان از شهرستان های مرزی است.
ایران و افغانستان 945کیلومتر مرز دارند که 465کیلومتر آن در محدوده خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/irnabirjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.