به گزارش ایرنا رمضانعلی سبحانی فر که پنجشنبه شب در محل حادثه معدن زمستان یورت حضور داشت درگفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد: نباید حقوق کارگران معدن تضییع شود و باید تمام جوانب حادثه رخ داده در این معدن به دقت بررسی و با مقصر یا مقصران آن برخورد قانونی گردد.
وی افزود: حقوق کارگران این معدن براساس پست و مسئولیت و طبق آخرین گزارش بازرسی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد تحقیق و تفحص قرار می گیرد.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین بیمه کارگران معدن به طور قطع باید مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت تخلف برخورد قانونی شود.
وی از حضور شماری از کارشناسان معادن سایر نقاط کشور در محل معدن زمستان یورت آزادشهر به منظور بررسی علت حادثه نیز خبر داد.
به گزارش ایرنا در پی وقوع انفجار در یکی از پنج تونل در حال بهره برداری معدن زمستان یورت آزادشهر مقارن ظهر چهارشنبه، 35 تن در داخل تونل محبوس شدند که تاکنون پیکر 22 تن پیدا و 21 تن احراز هویت و تحویل خانواده ها شده اند.
طبق گزارش سرپرست اورژانس کشور این حادثه 72 مصدوم داشته است که برخی به صورت سرپایی مداوا و تعدادی نیز به مراکز درمانی منتقل که بستری یا پس از مداوا ترخیص شدند.
معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر در فاصله 90 کیلومتری شرق گرگان مرکز گلستان بر اثر افزایش گاز متان داخل آن منفجر شد و همچنان عملیات امداد و نجات و هوادهی برای دسترسی به عمق تونل و مشخص شدن وضعیت سایر افراد محبوس شده ،ادامه دارد.
معدن زمستان یورت در منطقه ای به همین نام در 25کیلومتری جنوب شرق شهر آزادشهر قرار دارد.
3014/6204/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
خبرنگار: مجید میهن دوست
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.