گزارش جی پلاس/ محققان هشدار دادند:

تنها غذا نخورید!

محققان به تازگی دریافتند که تنها غذا خوردن ممکن است سلامت افراد را در معرض خطرات مختلفی از جمله افسردگی و دیابت قرار دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سبک زندگی جی‌پلاس، برخی مطالعات حاکی از آن است که تنها غذا خوردن با بروز مشکلاتی از قبیل افسردگی، انسداد عروق خونی به قلب، چاقی، سندروم متابولیک مانند ترکیبی از بیماری‌های دیابت و فشار خون بالا در ارتباط است. مطالعه روی حدود 8 هزار فرد بالغ توسط مرکز تحقیقاتی و آماری آکسفورد اکانومی و مرکز ملی تحقیقات اجتماعی حاکی از آن است که تنها غذا خوردن بیش از هر بیماری روحی دیگری می‌توان با ناراحت شدن افراد مرتبط باشد.

محققان اعلام کرده‌اند که عوامل مختلفی در این میان تأثیرگذار است؛ به عنوان مثال تنها غذا خوردن روی میزان و نوع غذایی که می‌خوریم و حال و هوایی که پیدا می‌کنیم، اثر می‌گذارد. جدا کردن تأثیر تنها غذا خوردن روی وضعیت جسمی و به ویژه روان‌شناختی به دلیل تاثیرپذیری بدن از عوامل دیگری که روی سلامت جسمی و روانی مانند تنهایی، تنها زندگی کردن و عوامل اجتماعی- اقتصادی، دشوار است. همچنین تحقیقات نشان می‌دهد زمانی که افراد موقع غذاخوردن تنها هستند، غذاهای پرکالری‌تری را انتخاب می‌کنند.

دیدگاه تان را بنویسید