جی پلاس؛

حکمی که امام در آخرین روز سال به آیت الله صانعی داد

امام خمینی در بیست و نهم اسفند ماه سال ۶۳ و به دنبال نامه آیت الله سید حسین موسوی تبریزی برای تعیین تکلیف اداره دارالتبلیغ اسلامی قم که پیش از آن برعهده آیت الله شریعتمداری بود، برای رسیدگی به این موضوع به آیت الله صانعی حکم دادند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، در بیست و نهم اسفند سال ۶۳ یعنی در آخرین ساعات سال، امام خمینی (س) به آیت الله یوسف صانعی برای رسیدگی به اموال و اداره دارالتبلیغ اسلامی قم که پیش از آن بر عهده آیت الله شریعتمداری بود، حکم دادند. متن نامه آیت الله سید حسین موسوی تبریزی که منجر به صدور این حکم شد و حکم امام در ادامه امده است:

 

‌‌ [‌‌بسمه تعالی. سرپرستی محترم دفتر تبلیغات اسلامی قم‌

‌‌     با توجه به اینکه آقای شریعتمداری دیگر صلاحیت ادارۀ دارالتبلیغ اسلامی قم و انتشارات و‌‎ ‎‌چاپخانه و کتابخانه و متعلقات آنها اعم از ساختمان ها و خوابگاه و غیره را ندارند و نمی توانند دربارۀ آنها‌‎ ‎‌سرپرستی کنند و از آنجا که همۀ آنها طبق اعترافات خودش از وجوه شرعیه و زکوات و عطایای مردم و‌‎ ‎‌از بیت المال مسلمین تهیه شده است با کسب اجازه که از محضر مبارک ولی فقیه و مرجع بزرگوار و امام‌‎ ‎‌امت آیت الله العظمی امام خمینی ـ مدظله العالی ـ شد ایشان اجازه فرمودند که دفتر تبلیغات اسلامی قم‌‎ ‎‌تمامی موارد فوق الذکر را به نحو احسن اداره نمایند. امید است که با اِعمال مدیریت صحیح و دقت‌‎ ‎‌کامل در حفظ بیت المال کما هو حقه بهره برداری به نحو اتَم و اکمل در مصالح اسلام و مسلمین و ترویج‌‎ ‎‌شریعت مقدس اسلام و مکتب جعفری ـ علیه السلام ـ و تربیت طلاب علوم دینی و مروجین و مبلغین‌‎ ‎‌مذهبی انجام گیرد و همواره مورد توجه حضرت بقیة الله ـ ارواحنا فداه ـ باشد. از این تاریخ می توانید با‌‎ ‎‌صورت جلسۀ کامل همۀ موارد فوق و کلیۀ وسایل موجود را از دادستان محترم انقلاب اسلامی قم تحویل‌‎ ‎‌بگیرند. والسلام علیکم و رحمة الله .‌

‌‌دادستان کل انقلاب اسلامی ایران ـ سید حسین موسوی تبریزی ـ 8 / 2 / 61‌‌]‌

‌‌ ‌

باز هم در این زمینه بخوانید:

موضوع حکم امام به داریوش فروهر چه بود؟

روزی که حجت الاسلام کروبی مامور اجرای حکم امام شد/ محتوای حکم چه بود؟

موضوع نامه امام به مهندس موسوی چه بود؟

احکامی که امام در ۲۳ اسفند صادر کردند

موضوع نامه امام به آیت الله سید روح الله خاتمی چه بود؟

 

‌‌بسمه تعالی‌

‌‌     جناب آقای صانعی دادستان، به محتوای این ورقه عمل نمایید.‌

‌‌29 اسفند 63‌

‌‌ روح الله الموسوی الخمینی‌"

‌‎ ‎

‌‎صحیفه امام؛ ج ۱۹، ص ۱۹۱

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید