گزارش اختصاصی جی پلاس

وحید امیری با رد پیشنهاد دوساله "القطر" در پرسپولیس ماندنی شد / هواداران در شوک حرکت ترابی!

پس از جدایی عجیب مهدی ترابی؛ وحید امیری قید قرارداد دوساله با القطر را زد و در پرسپولیس ماندنی شد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ وحید امیری در تیم فوتبال پرسپولیس ماندنی شد و از بندی که در قراردادش به او اجازه ترک باشگاه را می داد استفاده نکرد.

وحید امیری از تیم القطر پیشنهاد قرارداد دوساله با مبلغ سالانه 700 هزار دلار دارد که بنابر بند عجیبی که در قراردادش وجود داشت، اگر مبلغ 400 هزار دلار به باشگاه می داد، می توانست قراردادش را فسخ و بازیکن آزاد محسوب شود. با این حساب از باقیمانده مبلغ قرارداد سال اول و دوم تیم القطر، حدود یک میلیون دلار دریافت می کرد.

اما امیری تصمیم به ماندن در پرسپولیس و تداوم قراردادش با این باشگاه را گرفته است.

پیش از این شایعاتی درباره پیشنهاد او از تیم العربی مطرح شده بود که صحت نداشت.

با فسخ عجیب قرارداد از سوی مهدی ترابی که همه پرسپولیسی ها و هوادارانش را شوکه کرد، سرخ پوشان تلاش کردند تا دیگر چپ پای خودشان که امیری باشد را حفظ کنند.

بندهای عجیب در قرارداد بازیکنان فقط مربوط به وحید امیری نیست و مهدی ترابی را هم شامل می شد. ترابی می توانست در صورت عدم دریافت 90 درصد از مبلغ قراردادش تا پیش از آخرین بازی فصل، آن را یکطرفه فسخ کند!

بر اساس این گزارش؛ مهدی ترابی که از او به عنوان بازیکن آرام و با اخلاق سرخ پوشان یاد می شد، 83 درصد مبلغ قراردادش را گرفته بود و تنها بخاطر عدم دریافت 7 درصد تا 90 درصد توافق؛ قراردادش را فسخ کرد تا ضمن امکان عزیمت به تیم دیگر، بازیکن آزاد شود و همه پول عضویت در تیم قطری را خودش دریافت کند.

پیشنهاد خارجی مهدی ترابی برخلاف برخی از شایعات تیم الدحیل قطر نیست؛ او از تیم العربی که اخیرا مهرداد محمدی را هم گرفته است، پیشنهاد دارد.

ترابی در آخرین مذاکره با مدیرعامل باشگاه یک قول شفاهی هم داده مبنی بر اینکه 35درصد از مبلغ قرارداد تیم جدیدش را بنابر توافقات شفاهی قبلی با پرسپولیس، به این تیم می دهد که البته از کسی که بخاطر عدم دریافت 7درصد از قراردادش از آن بند جنجالی استفاده می کند، کمی بعید خواهد بود!

جالب است از این بندهای جالب؛ در قرارداد بشار رسن - بازیکن عراقی پرسپولیسی ها هم وجود داشت اما زمانی که او کمتر از 90 درصد مبلغ قراردادش را هم گرفته بود، هیچ وقت اقدام به استفاده از آن نکرد.

همینطور برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات سابق این تیم هم در زمان حضورش نزدیک به 11 ماه مطالباتش را دریافت نکرده بود و چه بسا در همان مقطع می توانست قراردادش را یکطرفه فسخ و از عدم تعهدات پرسپولیس، استفاده مالی بیشتری ببرد.

هیچ کدام از این مربی و بازیکن خارجی، چنین کاری نکردند و اکنون پرسپولیس از طرف مهدی ترابی به عنوان بازیکن ایرانی خود که تبلیغات فرهنگی با دستمایه اخلاقی هم پیرامونش کم نبود و از قضا بیشترین عکس هایش هم مربوط به بوسیدن مداوم پیراهن پرسپولیس است! چنین برخوردی عبرت آموزی را دید.

در مدت اخیر پس از مارک ویلموتس؛ اکنون مهدی ترابی دومین نفری است که حداکثر استفاده از بندهای خاص و چالش برانگیز قراردادش با تشکیلات ورزشی ایران را می برد!

 

61466384

دیدگاه تان را بنویسید