به گزارش ایرنا، محمد حسین مقیمی عصر دوشنبه در نشست ستاد فرهنگی اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان تهران با بیان اینکه باید شرایط حاشیه نشینان را تغییر دهیم افزود: توانمند سازی حاشیه نشینان برای از بین بردن آسیب های اجتماعی باید در دستور کار قرار گیرد.
وی گفت: ٣٥٤ سرای محله شهرداری تهران، مساجد و کانون های فرهنگی آن و استفاده از مشاورها، ظرفیت های خوبی برای کم کردن آسیب ها مخصوصا طلاق است.
مقیمی با تاکید بر آموزش مهارت های ٢١ گانه زندگی گفت: مصاحبه کارشناسان با رسانه ها و آموزش در مدارس منجر به کاهش آسیب طلاق می شود.
وی گفت: حتی اگر موفق به کاهش ٥ درصدی طلاق هم شویم گام بزرگی برداشته ایم.
مقیمی خواستار فراهم شدن زیرساخت مشاوره های پیش از ازدواج، حین زندگی و قبل از طلاق شد.
معاون سیاسی استاندار تهران نیز در این نشست خواستار تدوین سند جامع مقابله با طلاق شد و گفت: سازمان بهزیستی به عنوان هماهنگ کننده نهادها در زمینه مقابله با طلاق نسبت به کم کاری دستگاه ها حساس باشد.
شکرالله حسن بیگی با بیان اینکه آموزش در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی از جمله طلاق مهم است گفت: آموزش ناصحیح، اعتیاد و بیکاری از مهمترین عوامل طلاق است.
وی بر استفاده از ظرفیت سمن ها و دانشگاه ها برای آموزش تاکید کرد.
فرماندار تهران نیز در این نشست از برخی نام های عجیب و مبهم برای کودکان انتقاد کرد و افزود: این فرهنگ آسیب زا است.
عیسی فرهادی گفت: اگر چه آمار طلاق ١٠ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کم شده است اما ازدواج نیز ١٠ درصد کم شده و این نشان می دهد رشدی نداشته ایم.
وی همچنین از رواج ازدواج های سفید انتقاد کرد.
نشست ستاد فرهنگی اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان تهران به ریاست محمد حسین مقیمی با موضوع امکان سنجی و نیاز سنجی طلاق با حضور نهادهای مرتبط برگزار شد.
خبرنگار:محمد بیدارمنش**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/6139/7247//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.