شهین صادقی روز چهارشنبه در حاشیه همایش پیشگیری از طلاق شهرستان های جنوب آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال تاکنون از مجموع 725 مورد پرونده طلاق که برای مشاوره ا رجاع شده بود 71 مورد به سازش بین این زوج ها منجر شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون میانگین کشوری در زمینه سازش پرونده های طلاق 2.5 درصد است ادامه داد: با تلاش های مشاوران دفتر مداخله در بحران بهزیستی، این میزان سازش در مقایسه با سایر شهرها و مناطق، چشمگیر و قابل ملاحظه است.
وی اضافه کرد: دفتر مداخله در بحران به منظور کاهش میزان طلاق در این شهرستان و سایر شهرها ایجاد شده و خدمات مشاوره ای رایگان برای خانواده ها ارائه می دهد.
صادقی با اشاره به برگزاری همایش پیشگیری از طلاق در شهرستان های جنوب آذربایجان شرقی در مراغه گفت: این گردهمایی با حضور کارشناسان و مشاوران بهزیستی و اورژانس اجتماعی شهرهای همجوار از جمله مراغه، بناب، عجب شیر، هشترود و ملکان به مدت یک روز در مراغه در حال برگزاری است.
وی افزود: در این همایش راهکارهای موثر برای افزایش سازش در زوج های متقاضی طلاق، آموزش های اجتماعی برای خانواده ها و نیز ارائه خدمات مشاوره ای برای زوج ها توسط کارشناسان امر ارائه می شود.
وی اضافه کرد: کاهش آمار طلاق در جامعه می تواند از بروز آسیب های اجتماعی از جمله فرزند آزاری، کودکان طلاق و خیابانی و وارد آمدن فشارهای اقتصادی و فرهنگی به خانواده ها پیشگیری کند.
به گزارش ایرنا، حدود 15 هزار نفر از خدمات اجتماعی و حمایتی بهزیستی در مراغه برخوردار هستند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.