به گزارش ایرنا جمال ارشدی روز سه شنبه در اولین جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان با موضوع کنترل و کاهش طلاق افزود: سمن ها ظرفیت های فراوانی در مباحث اجتماعی دارند که این امر می تواند نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد.
وی اظهار کرد: این نهادها برای توجه بیشتر به مباحث اجتماعی به ویژه آسیب شناسی مقوله طلاق و تقویت بینان خانواده ها پیش بینی شده است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان از راه اندازی سرای محله در مناطق حاشیه شهری در استان خبر داد و گفت: سرای محله در مناطق حاشیه شهری در سطح استان و با همکاری دستگاه های اجرایی و متولی در مباحث اجتماعی راه اندازی می شود.
ارشدی اضافه کرد: با همکاری شهرداری سنندج سرای محله ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج راه اندازی می شود.
وی با بیان اینکه با تلاش و همکاری دستگاه های عضو کارگروه، تاثیرات مثبتی در کنترل و کاهش پدیده طلاق داشته ایم افزود: این روند باید ادامه یابد و کلیه دستگاه های اجرایی بایستی از توان خود در راستای کاهش و کنترل این پدیده استفاده کنند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان اظهار کرد: در این راستا اداره کل بهزیستی استان با همکاری دستگاه های مربوطه نسبت به تهیه و تدوین برنامه اجرایی کاهش وکنترل طلاق در سال 1396 اقدام کند.
ارشدی اقدامات به عمل آمده پیرامون سند کنترل و کاهش طلاق استان را تشریح و به بررسی وضعیت ازدواج و طلاق در سال 95 و مقایسه با مدت مشابه سال قبل پرداخت.
سمن(سازمان مردم نهاد) تشکلی است که توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی غیر دولتی به صورت داوطلبانه، غیرانتفاعی و غیرسیاسی (عدم وابستگی به تشکل های سیاسی و احزاب) تشکیل می شود و عضو پذیر است.
7355/1904
**خبرنگار: وریا کرمی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.