به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ازمحموداباد،یحیی یوسف پور فرماندار محمودآباد در جلسه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با رویکرد محله محوری اظهار کرد : عدم ارتباط مناسب خانواده ها و ارتباط با جنس مخالف ناشی از نداشتن آگاهی در زمینه ی مهارت های آموزشی است .
وی افزود : طلاق پدیده فراگیر و معضل بزرگ جامعه است که در صورت توجه نکردن به آن اثرات ناگواری به دنبال دارد .
یوسف پور با اشاره به اینکه مقابله با آسیب های اجتماعی باید محله محور شود ، گفت : یکی از اصلی ترین آسیب ها در جامعه طلاق است که باید حساسیت آن در بین خانواده ایجاد شود .
وی با بیان اینکه رتبه ی دوم در آسیب های اجتماعی خیانت است ، عنوان کرد : ما می توانیم با ریشه یابی مسائل در بین جوانان خود و تشویق آن ها به حفظ صیانت شان از این مسئله پیشگیری کنیم .
فرماندار محمودآباد با تاکید بر نقش مهم مشاوران بهزیستی در بحث مشاوره افراد معرفی شده برای طلاق در سطح شهرستان، تصریح کرد : بیش از 50 درصد افرادی که به مشاوره رجوع می کنند با آگاه شدن از آسیب های بعد طلاق از جدایی صرف نظر کرده اند .
وی خاطر نشان کرد : علل اقتصادی ، فرهنگی و دیگر علت ها در طلاق نقش اساسی دارند و باید با اطلاع رسانی ، فرهنگ سازی و ایجاد حساسیت اجتماعی در کاهش این معضل گام برداشت .
وی ادامه داد : در طرح محله محوری در بخش ها و روستا ها می توانیم تاثیر بسزایی با محوریت دهیاری ها در کاهش میزان طلاق ایفا کنیم .
این مسئول در پایان از مسئولیت مهم دستگاه ها در بحث آسیب های اجتماعی خبر داد و گفت : اگر تمامی دستگاه ها در همان چار چوب کار کنند یقینا به نتیجه خوبی خواهیم رسید و برای عملکرد بهتر باید حساسیت بیشتری داشت .

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 675476
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.