به گزارش ایرنا، روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان روز سه شنبه به نقل از حجت‌الاسلام و المسلمین حسن سراج‌زاده افزود: این پژوهشکده در گذشته با نام پژوهشکده مطالعات اسلامی فعالیت می کرد ولی با توجه به گسترش آسیب‌های فکری، فرهنگی و اجتماعی به ویژه تزلزل نظام خانواده از فرودین امسال نام آن به پژوهشکده الهیاات و خانواده تغییر یافت.
وی اظهار کرد: این پژوهشکده در راستای پاسخگویی به نیازهای جامعه و توجه به آسیب‌های اجتماعی، محور فعالیت خود را پژوهش در حوزه خانواده قرار داده و به این منظور سه گروه پژوهشی با عناوین مطالعات خانواده، اخلاق اجتماعی و الهیات تطبیقی تشکیل شده است که موضوع خانواده را به ترتیب از سه منظر ساختاری، اخلاقی و دینی مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.
رئیس پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: افراد می‌توانند طرح‌های خود را به اداره پژوهش ارسال کنند تا در گروه و شورای پژوهشی مورد بررسی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه هم اکنون نیز 16 طرح پژوهشی در این پژوهشکده در حال انجام است گفت: هفت مورد از این طرح ها بطور مستقیم به مباحث خانواده و روابط میان زوجین مربوط است.
حجت الاسلام سراج زاده عناوین برخی از طرح‌های پژوهشی که در حال انجام است را شامل الگوهای ارتباطی زوجین براساس آموزه‌های دینی، آسیب‌های شناختی در روابط همسران با نگرش به منابع اسلامی، بررسی تاثیر شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای بر روابط میان همسران، تحلیل زمینه‌ها و عوامل ناراستی در خانواده و راهکارهای آن، بسته آموزشی و مشاوره‌ای درباره صمیمیت در روابط میان همسران و طرح پژوهشی در رابطه با شبکه معتمدین خانواده عنوان کرد.
وی یادآوری کرد: با توجه به گسترش آسیب‌های ناشی از فضای مجازی، ضرورت پژوهش‌های دینی بیش از پیش احساس می‌شود و در واقع با رویکرد دینی بهتر می‌توان به آسیب‌ها پرداخت، لذا آنچه اهمیت دارد، تولید و توسعه علم به ویژه با رویکرد دینی به جای استفاده صرف از نتایج تحقیقات دیگران است.
وی خاطرنشان کرد: پژوهشکده الهیات و خانواده تاکنون بالغ بر 100 جلد کتاب منتشر کرده است و کتابخانه این پژوهشکده با بیش از 50 هزار جلد کتاب در خدمت پژوهشگران و مراکز پژوهشی قرار دارد.
سراج زاده برگزاری بیش از 90 کرسی آزاد اندیشی و نقد در مدت پنج سال گذشته را از جمله اقدامات و فعالیت های این پژوهشکده برشمرد.
براساس اعلام اداره کل ثبت احوال استان اصفهان در پنج ماه اول امسال 11 هزار و 958 مورد ازدواج و همچنین سه هزار و ۶۳۱ مورد طلاق در این استان ثبت شده است.
ت/6994 / 6022 خبرنگار:آرزو فلاح - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.