به گزارش ایرنا، مهرداد پورفتحی روز پنج شنبه با اشاره به اقدامات نهضت سوادآموزی شهرستان دماوند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروزه تعریف سواد آموزی با دهه قبل بسیار متفاوت است چراکه علاوه بر اینکه به مسئله خواندن و نوشتن توجه دارد، قابلیتی برای کسب مهارت های ارتباطی در جامعه است و بنابراین باید برای توسعه روابط و تعامل با توجه به پیشرفت تکنولوژی در جامعه بیشتر تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه امروزه به کاهش بی سوادی در بین اقشار مختلف جامعه توجه ویژه ای می شود، گفت: تحقق این هدف مستلزم مشارکت تمامی دستگاه ها و استفاده از تمامی ظرفیت ها و افراد است و یک عزم همگانی را می طلبد.
وی افزود:با توجه به اینکه 90 درصد از افراد بی سواد در این شهرستان غیربومی هستند نیاز است تاسایر ارگان های دیگر مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، اداره کار، ثبت احوال و شبکه بهداشت در شناسایی و جذب این افراد همکاری کنند.
پورفتحی تصریح کرد: حجم ابلاغ‌ شده به دلیل برخی سیاست‌گذاری‌ها و بار مالی از محدودیت برخوردار است و ما توانستیم از این میزان 63 درصد برابر با181 نفر را تحت‌پوشش قرار دهیم که خوشبختانه 23 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته ایم.
رییس آموزش و پرورش دماوند ادامه داد: برای اولین بار در سطح منطقه کلاس انتقال برای آقایان برگزار نمودیم که از کلاس چهارم تا ششم را شامل می شود و در کل سه دوره داریم که یک دوره از اول تا سوم ابتدایی و دوره دوم تحکیم و پایداری آموخته های دوره اول برای کسانی که قصد شرکت در دوره انتقال را ندارند.
این مقام مسئول در خصوص تعداد کلاس ها بیان کرد : امسال 74 کلاس برگزار شد که 22 کلاس به صورت گروهی و دیگر کلاس ها به صورت انفرادی است و کلاس ها اغلب در مدارس و کتابخانه و مساجد برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه بانوان 90 درصد از افراد بی سواد را در این شهرستان شامل می شوند افزود: بیشتر این افراد از روستاها هستند که تمایلی برای حضور در کلاس ها ندارند.
خبرنگار:الهام حیدری ** انتشار: روح اله صائب
تهرام/7246/7247/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.