هادی احمدنیا روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ، افزود: از مجموع 33 هزار بی‌سواد در رده سنی 10 تا 49 سال، 23 هزار نفر خانم و مابقی از آقایان هستند.
وی تصریح کرد: نرخ باسوادی در استان زنجان بیش از 95 درصد است و این آمار از بین سنین 10 تا 49 سال احصا شده است، چرا که جامعه هدف آموزش و پرورش این رده های سنی است.
آمار جمعیت بی‌سوادان در استان براساس سرشماری سال 95 است.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش زنجان تاکید کرد: براساس اساسنامه، اداره کل آموزش و پرورش هر استان موظف به آموزش این افراد هستند.
وی گفت: بر اساس قانون آمار احصا شده در سرشماری سال گذشته بر مبنای خوداظهاری بوده است، اما برآوردهای این اداره کل با توجه به تطبیق بانک های اطلاعاتی و بررسی های کارشناسی، حاکی از وجود حدودی 14 هزار بی سواد در استان است.
احمدنیا با بیان اینکه تا کنون بیش از 4هزار و 500 سوادآموز را در سالجاری زیر پوشش خدمات آموزشی قرار داده ایم، خاطرنشان کرد: کل تعهد سوادآموزی در این استان برای امسال 5هزار و 200 نفر است.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش زنجان با تبیین اهمیت ترویج و تشویق بی سوادان برای سوادآموزی، تصریح کرد: برای فرهنگ سازی مناسب، مسابقاتی مانند کتابخوانی، حلقه های مطالعه و انشا نویسی برگزار می کنیم.
بر اساس آمار، هم اکنون به خاطر کاهش سطح بی سوادی در استان چهار مرکز یادگیری محلی در استان زنجان فعال است.
هفتم دی ماه روز نهضت سوادآموزی نام گذاری شده است.
3216/8068
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.