امجد باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فرهنگ سازی در خصوص حفظ محیط زیست و آگاهی بخشی بهتر و بیشتر جامعه نسبت به مضرات و خطرات آلایندگی ها و تخریب های زیست محیطی باید از دوران مدرسه آغاز شود.
وی اظهار کرد: شکل گیری رفتارهای اجتماعی و ایجاد نگرش صحیح از سنین کودکی، باعث شده تا آموزش ها به این رده سنی از جامعه بسیار مهم، ارزشمند و مفید باشد.
باقری با تاکید بر اینکه رسانه های گروهی و مدرسه نقشی بسزا در آموزش و فرهنگ سازی در رابطه با محیط زیست دارند به ارایه آموزش های لازم از سوی کارشناسان این اداره کل طی آبان جاری در مدرسه دخترانه شاهد بهار ایمان شهر زنجان اشاره کرد و افزود: در این مدرسه به منظور کاهش استفاده از کیسه های نایلونی و مضرات استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و بازیافت پلاستیک، آموزش های لازم به دانش آموزان ارایه شد.
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: یکی از موثرترین راهکارها برای حفظ محیط زیست آموزش و ارتقاء سطح آگاهی دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه است چراکه این قشر عظیم می تواند نقشی مهم و تعیین کننده در حفظ این امانت بزرگ الهی برای نسل های آینده داشته باشد.
باقری کاهش استفاده از کیسه های نایلونی و جایگزین کردن کیسه های پارچه ای در راستای کمک به حفظ محیط زیست و جلوگیری از پیامدهای ناگوار آن را ضروری خواند و قابل شستشو بودن، بادوام بودن و قابلیت استفاده مکرر را از مزیت های این کیسه ها برشمرد.
وی اظهار کرد: برخی حیوانات نیز از آسیب کیسه های نایلونی رها شده در طبیعت در امان نمی مانند و در واقع با بلعیدن آن به استقبال بیماری و مرگ می روند.
باقری، تجزیه ناپذیری را از خصوصیات بارز کیسه های پلاستیکی ذکر کرد و افزود: این کیسه ها در صورت رها شدن در طبیعت از ماندگاری بیش از 500 تا یک هزار سال برخوردارند و پس از تجزیه نیز موجب آلودگی خاک می شوند.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.