جلیل اسلامی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری مانور پدافند غیرعامل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانش آموزان به عنوان نسل آینده ساز جامعه، نقش مهمی در آگاه سازی خانواده ها برای آمادگی در مواقع بروز هرگونه حوادث و کاهش آسیب های احتمالی دارند.
وی ادامه داد: آموزش و مهارت آموزی در بین مدیران و نیز افزایش آمادگی در برابر مخاطرات و تهدیدها در بین دانش آموزان رسالت آموزش و پرورش در زمینه پدافند غیرعامل است.
وی اضافه کرد: هدف از برگزاری تمرین های امداد و نجات و مقابله با حوادث در مدارس نیز، آگاه سازی و ایجاد آمادگی در برابر هرگونه حوادث طبیعی و تهدیدها است.
اسلامی گفت: نحوه مقابله با حوادث طبیعی مانند زلزله، آتش سوزی و حمله دشمن فرضی توسط دانش آموزان شبیه سازی شده و اطفای حریق و امدادرسانی به آسیب دیدگان تمرین می شود.
وی افزود: برگزاری جلسات و همایش های آگاه سازی توسط کارشناسان در مدارس به عنوان حرکتی در مسیر فرهنگ سازی برای معرفی و شناساندن اصول پدافندغیرعامل در بین دانش آموزان است.
وی ادامه داد: با توجه به وجود تهدیدهای متعدد از سوی دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی، آمادگی آحاد مردم در برابر مخاطرات و آسیب های احتمالی ضروری و حیاتی است.
به گزارش ایرنا، 45 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 550 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.