محمد اشرفیان روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری این آیین در گفت و گو با ایرنا افزود: همزمان با سراسر کشور المپیاد درون مدرسه ای برای 4 سال متوالی در بین 17 هزار دانش آموز شهرستان اردکان آغاز شد .
وی با بیان اینکه المپیاد درون مدرسه ای با ورزش ها و مسابقات ورزشی شروع می شود افزود: با این کار فرهنگ صحیح خوب زیستن در بین نوجوانان گسترش می یابد.
اشرفیان با اظهار امیدواری به اینکه با هماهنگی اداره تربیت بدنی و آموزش و پرورش نوجوانانی آگاه و برومند تحویل جامعه بدهیم گفت: فرهنگ سازی ورزش در مدرسه، شاداب سازی فضای آموزشی مدارس و ارتقاء سطح سلامت جسمانی و روحی دانش آموزان از جمله اهداف برگزاری این المپیاد ورزشی در مدارس اردکان است.
وی ادامه داد : دانش آموزان اردکانی در قالب این المپیاد به مدت هفت ماه در سالن های ورزشی و داخل مدارس به فعالیت های ورزشی مشغول می شوند.
حمل مشعل و پرچم المپیاد ورزشی ، اجرای حرکات ورزشی توسط دانش آموزان و قرائت سوگندنامه از دیگر برنامه های این مراسم بود .
المپیاد ورزشی درون مدرسه ای عبارت است از برگزاری بازی ها و رقابت های مختلف ورزشی درون کلاسی، بین کلاسی و بین پایه ای در یک دوره زمانی مشخص از سال تحصیلی که با توجه به علایق دانش آموزان و امکانات مدرسه، ویژگی ها و شرایط اقلیمی منطقه و مناسبت های خاص به مرحله اجرا گذاشته می شود.
17 هزار دانش آموز در 110 مدرسه اردکان مشغول به تحصیلند .
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544 / 6197 خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.