به گزارش ایرنا، علیرضا رحیمی روز دوشنبه در جلسه کمیته همکاری مشترک حوزه علمیه و آموزش و پرورش در مراغه به تاثیرگذاری آموزش و پرورش در عرصه فرهنگی اشاره کرد و افزود: 12 تفاهم نامه همکاری بین حوزه های علمیه کشور با دستگاه های اجرایی امضا شده و آموزش و پرورش تنها دستگاهی است که دبیرخانه مستقلی برای تداوم همکاری تشکیل داده است.
وی اضافه کرد: عرصه همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در چهار حوزه پژوهشی، منابع انسانی، کتب درسی و امور تربیتی است.
رحیمی با اشاره به اهمیت وجود مدارس علوم و معارف اسلامی ادامه داد: این مدارس با ترویج و تبیین فرهنگ اسلامی، نیازهای آموزشی مدارس و دانشگاه ها در بخش دروس قرآنی و دینی را نیز برطرف می کنند.
وی اضافه کرد: طلاب حوزه های علمیه هم اکنون می توانند در هفت رشته در دانشگاه فرهنگیان مشغول تحصیل شده و از آن طریق جذب آموزش و پرورش شوند.
عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه نیز در این جلسه به نقش فرهنگ سازی دینی در بین نسل های جوان اشاره کرد و گفت: یکی از ضرورت های جامعه امروز، ایجاد ظرفیت های لازم در آموزش و پرورش برای پاسخ به سئوالات و مسائل اعتقادی دانش آموزان است.
آیت الله محمدتقی پورمحمدی افزود: در کنار توجه به موضوع نماز در مدارس، باید از ظرفیت های موجود حوزه های علمیه برای پاسخگویی به مسائل دینی و اخلاقی دانش آموزان استفاده شود.
وی با اشاره به وجود همکاری و تعامل بین حوزه های علمیه و آموزش و پرورش ادامه داد: برگزاری چنین جلساتی به منظور بررسی، برنامه ریزی، شناسایی راهکارها و استفاده از توانمندی های تبلیغی، پژوهشی و آموزشی حوزه های علمیه در مدارس موجب تداوم همکاری این دو نهاد و اثر بخشی برنامه ها می شود.
وی اضافه کرد: اگر اعتبارات تخصیص یافته در زمینه برنامه ها و طرح های فرهنگی در مسیر تعیین شده هزینه شود، بسیاری از مشکلات فرهنگی در جامعه مرتفع خواهد شد.
معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: مجموعه آموزش و پرورش به برکت حوزه های علمیه، تحرک و پویایی مناسبی در زمینه برنامه های پرورشی داشته است.
طاهر علمی افزود: ارتباط و تعامل مشترک حوزه های علمیه و آموزش و پرورش کمک شایانی به اجرای برنامه های تربیتی قرآنی و اخلاقی در مدارس می کند.
مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه اظهار کرد: اجرای برنامه های مشترک توسط حوزه های علمیه و مدارس، اثر بخشی بالایی در زمینه تقویت باورهای دینی و اعتقادی در بین دانش آموزان داشته است.
جلیل اسلامی افزود: حضور ائمه جماعت و طلاب در مدارس، برگزاری گفتمان های دینی ، برگزاری کلاس های تبلیغی و دیدار با علمای برجسته از برنامه های مشترک حوزه های علمیه و آموزش و پرورش این شهرستان است.
وی اضافه کرد: تببین گفتمان روان شناسی توسط طلاب در مدارس و برگزاری جلسات مشترک بین طلاب، معاونان، مربیان پرورشی و دبیران معارف اسلامی از جمله رویکردهای آموزش و پرورش مراغه در سالتحصیلی جاری است.
45 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 550 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.