رئیس اداراه امور اجرایی ستاد زکات آذربایجان غربی گفت: در چهار ماهه اخیر بیش از 93 میلیارد ریال زکات جمع آوری شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شوقی  در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی، ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد با سعادت کریمه اهل بیت با اشاره به برتری استان در پرداخت زکات در دو سال گذشته افزود: آذربایجان غربی در سال 95 رتبه برتر کشوری در موضوع زکات مال و فطره را به خود اختصاص داده بود.

حجت الاسلام والمسلمین شوقی،  تعامل و همراهی تمامی مسئولین استان و شهرستان را یکی از عوامل تحقق این برتری ها دانست و تصریح کرد: شورای زکات به دستور مقام معظم رهبری و براساس قانون شورای زکات اجرا می شود که امروزه شاهد آن هستیم که در روستاهای استان بیش از 1700 شورای زکات وجود دارد و این در زیر سایه دستورات مقام معظم رهبری تحقق یافته است.

وی استان آذربایجان غربی را تنها استان  در همکاری امام جمعه ها با مسئولین در راستای جمع آوری و فرهنگ سازی زکات ابراز کرد و افزود: اگر رتبه برتر بود فقط با همکاری ائمه جمعه و علما و صد البته همکاری مردم و کشاورزان بود.

رئیس اداراه امور اجرایی ستاد زکات استان افزود: امر زکات در استان نسبت به سال های گذشته به صورت تخصصی تر ساماندهی یافته  که در چهار ماهه اخیر بیش از 93 میلیارد ریال زکات جمع آوری شده است که از این،87 درصد به فقرا تعلق داده شده و مابقی به پروژه های عمرانی عام المنفعه اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به طرح تشویقی روستائیان در سال گذشته اظهار کرد: بعد از اجرای این طرح، بعد ها مشاهده شد که در این امر ازمسیر به انحراف کشیده شده است و نیازمند تجدید نظر در این زمینه میباشد.

حجت الاسلام والمسلمین شوقی با اظهار این مطلب متذکر شد:  این طرح با تغییر نام و عنوان به  گونه ای که هر روستا که بیشترین زکات را جمع آوری نماید به همان اندازه به اهالی آن روستا تشویقی داده خواهد شد که در سال گذشته نزدیک به 1 میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی از طریق کمیته امداد به روستاییان اهدا شد.

وی با اشاره به اهمیت و برکت زکات در جامعه  افزود: اگر زکات مال پرداخت گردد سبب افزونی مال و برکت آن در جامعه می شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.