به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل هاشم روز یکشنبه به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی در دیدار مدیران و دست اندرکاران اداره کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی با وی اظهار داشت: پرداخت به موقع مالیات موجب آبادانی کشور و رفاه حال مردم می شود.
وی، پرداخت مالیات را یک وظیفه ملی دانست و افزود: پرداخت مالیات باید به عنوان یک وظیفه ملی تلقی شود و عدالت در وصول مالیات از اهم امورات است و وصول مالیات باید همراه با تدبیر و مدیریت باشد.
وی جایگزینی درآمدهای مالیاتی به جای درآمدهای نفتی را ضرورت اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در اقتصاد مقاومتی جلوگیری از وابسته شدن اقتصاد کشور به نفت از اهم امورات است زیرا که فروش نفت از عوامل وابستگی کشور به تصمیم‌های بیگانگان است و درآمدهای مالیاتی و ملی باید جایگزین درآمدهای ناپایدار نفتی شود.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه برخورد محبت آمیز با مردم موجب جلب رضایت و اعتماد آنها می‌شود، افزود: افزایش تولید، رونق اقتصادی، جلوگیری از اسراف و خودکفایی و عدم وابستگی اقتصاد کشور به خارج باعث رونق اقتصادی می‌شود.
غلامرضا شریفی، مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از مولفه های اصلی اقتصاد مقاومتی، وصول درآمدهای مالیاتی است و وصول مالیات به عدالت از مودیان، گام مهمی در اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری است.
شریفی همچنین با تاکید بر اجرای طرح جامع مالیاتی در استان گفت: اجرای طرح جامع مالیاتی گامی مهم در تحقق عدالت مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی در جامعه است و این طرح در آذربایجان‌شرقی در حال اجرایی شدن می باشد تا بخشی از بندهای اقتصاد مقاومتی در حوزه مالیات استان محقق شود.
وی با بیان اینکه سهم استان در مالیات کشور حدود 5/2 درصد است، افزود: افزایش سهم مالیات در بودجه، با شناسایی منابع جدید مالیاتی و وصول و تحقق معوقات تامین می گردد و هیچگونه فشار مضاعف بر منابع موجود اتفاق نمی افتد.
خبرنگار و انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.