به گزارش روز یکشنبه ایرنا، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل هاشم به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی در دیدار مدیران و کارکنان اداره کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی، اظهارکرد: پرداخت به موقع مالیات موجب آبادانی کشور و رفاه حال مردم می شود.
وی پرداخت مالیات را یک وظیفه ملی دانست و افزود: پرداخت مالیات باید به عنوان یک وظیفه ملی تلقی شود و عدالت در وصول مالیات از اهم امور است.
امام جمعه تبریز جایگزینی درآمدهای مالیاتی به جای درآمدهای نفتی را ضرورت اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در اقتصاد مقاومتی جلوگیری از وابسته شدن اقتصاد کشور به نفت از اهم امور است و درآمدهای مالیاتی و ملی باید جایگزین درآمدهای ناپایدار نفتی شود.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه برخورد محبت آمیز با مردم موجب جلب رضایت و اعتماد آنها می‌شود، افزود: افزایش تولید، رونق اقتصادی، جلوگیری از اسراف و خودکفایی و عدم وابستگی اقتصاد کشور به خارج باعث رونق اقتصادی می‌شود.
مدیرکل امور مالیاتی استان نیز در این جلسه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از مولفه های اصلی اقتصاد مقاومتی، وصول درآمدهای مالیاتی است و وصول مالیات به عدالت از مودیان، گام مهمی در اجرای منویات رهبری است.
غلامرضا شریفی همچنین با بیان اینکه اجرای طرح جامع مالیاتی گامی مهم در تحقق عدالت مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی در جامعه است، گفت: این طرح در آذربایجان‌شرقی در حال اجرایی شدن است تا بخشی از بندهای اقتصاد مقاومتی در حوزه مالیات محقق شود.
وی با بیان اینکه سهم استان در زمینه درآمدهای مالیات کشور حدود 5/2 درصد است، افزود: افزایش سهم مالیات در بودجه، با شناسایی منابع جدید مالیاتی و وصول و تحقق معوقات تامین می شود و هیچگونه فشار مضاعفی بر منابع موجود اتفاق نمی افتد.
تنظیم و انتشار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.