حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در جمع مسئولان، قضات و کارکنان قوه قضاییه در خراسان جنوبی، با بزرگداشت یاد و خاطره شهید مظلوم دکتر بهشتی، افزود: امروزه مردم سراسر جهان خواستار عدالتند به طوری که 2 نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و استقبال بی نظیر آنها، سندی محکم بر این سخن است.
وی ادامه داد: تمام عالم هدفمند و برای انسان آفریده شده و اساس تفکر اشرف مخلوقات، اندیشه ای است بر احساس های اصیل انسانی که بر پایه محبت استوار شده است.
به گفته وی از لحاظ ادبی ریشه انسان از واژه انس گرفته شده و اینکه انسان دوستدار همنوعانش است از قوای فطری اش برآمده است.
به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه واژه انسان، گرگ انسان است واژه ای برگرفته از مکتبی بیمار است، عنوان کرد: آثار این بیماری ظلم است و آنچه که انسان را از محبت جدا می کند دیدگاهی است که به وجود آورنده ظلم است.
وی تاکید کرد: ظلم راه تنگی است که در این راه استحکاک ایجاد می کند و موقعی که 10 درصد از هشت میلیارد نفر جمعیت کره زمین بخواهند 90 درصد حقوق دیگران را تصاحب کنند بدون شک جوامع را در تنگنایی قرار خواهند داد که راه رسیدن به آن، ظلم است.
وی بیان کرد: امروزه آنقدر قصد در تضعیف عدالت دارند که جنایت های خود را عین عدالت و دفاع از خود در برابر ظالم را بی عدالتی می دانند و حتی به کسانی که ازخود دفاع می کنند صفت تروریست بودن می دهند که این خود عین بی عدالتی است.
حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه بر اندازی عدالت بدترین خطر برای بشر است، افزود: کسانی که عدالت را نفی می کنند نه تنها به مردم امروز بلکه به نسل های آینده ظلم می کنند که اگر فراگیر شود ضربه سنگینی به جامعه بشری خواهد زد.
به گفته وی انقلاب اسلامی انفجار نوری بود که بر اساس عدالت پایه ریزی شد و اکنون پس از 38 سال بارور شده است و دنیا را تحت تاثیر قرار داده است.
وی تاکید کرد: بدخواهان این انقلاب در دوازدهم رمضان باری دیگر درک کردند که این کشور جای جریان سازی نیست و مردمان آن محکم پای نظام و انقلابشان ایستاده اند و از هیچ تلاشی در این زمینه چشم پوشی نخواهند کرد.
وی در ادامه اظهار کرد: آنچه مسلم است حضور مردم در راهپیمایی روز قدس 96 هم پر شور تر از سالهای گذشته خواهد بود و باری دیگر مردم جمهوری اسلامی ایران با اقتدار در این راهپیمایی شرکت خواهند کرد و جواب بی عدالتی های استکباریان را با مشت های محکم خواهند داد.
شهید بهشتی نخستین رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در روز هفتم تیرماه سال 1360 به همراه 72 نفر از اعضای حزب جمهوری اسلامی به دست منافقان کوردل به شهادت رسید که هفته نخست تیرماه با تصویب شورای فرهنگ عمومی در سال 1373، هفته قوه قضاییه نامگذاری شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
3215* 6054*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده - مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.