به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما روز پنجشنبه در دیدار با اعضای شورای عالی قضایی استان کرمانشاه اظهار کرد: قضات و مسئولان قضایی ما تجارب ارزشمندی در خصوص برخورد با مجرمان و متخلفان دارند و باید از این سرمایه ی گرانبها در زمینه پیشگیری از وقوع جرم استفاده کرد.
وی یادآوری کرد: اگر در زمینه پیشگیری کار بشود هم شاهد جامعه ای سالمتر خواهیم بود و هم میزان جرم کاهش خواهد یافت و نتیجه بهتری نیز بدست می آید.
آیت الله علما ادامه داد: اینکه همیشه پیشگیری بهتر از درمان بوده است، در خصوص معضلات اجتماعی نیز صدق می کند و باید به سمتی برویم که از وقوع جرائم جلوگیری کنیم نه اینکه منتظر باشیم جرمی اتفاق بیفتد و سپس دنبال مجازات کردن باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: باید در مورد علل وقوع جرائم مختلف، کار علمی و تحقیقاتی انجام شود و با ریشه یابی عوامل ایجاد بزه می توان از وقوع آن در جامعه جلوگیری کرد.
وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی مردم و بخصوص جوانان بسیار خوبی دارد، گفت: باید در راه حفظ امنیت و آرامش این مردم به وظایف خود درست عمل کنیم و مسایل مختلفی مانند بیکاری و کمبود های فرهنگی و ... که خود عامل ایجاد بزهکاری و وقوع جرائم مختلف در جامعه هستند را از بین ببریم.
آیت الله علما گفت: اینکه مقام معظم رهبری به اساتید دانشگاه می فرمایند که باید در زمینه ی اقتصاد مقاومتی کار علمی و تحقیقاتی انجام بدهید نشانگر اهمیت تحقیق و بررسی علمی است که باید در زمینه امور قضایی نیز چنین کارهایی صورت بگیرد.
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: ایراداتی که در قوانین نیز وجود دارد باید بررسی و اصلاح شود تا شرایط بهتری برای تصمیم گیری ایجاد شود.
وی در پایان ضمن گرامیداشت مقام رفیع شهدای دستگاه قضایی بخصوص شهید بهشتی گفت: همواره باید قدردان زحمات و فداکاریهای شهداء و ایثارگران باشیم و بدانیم اگر امروز جایگاه و موقعیتی هست به برکت خون شهداست.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.