محمد امین رضا زاده شنبه شب در نشست هم اندیشی احزاب و تشکل های سیاسی استان خراسان رضوی با اشاره به فعال شدن خانه احزاب و برخی دیگر از تشکل های صنفی در سه سال و نیم اخیر، گفت: دولت یازدهم به طور متوسط سالانه 50 فقره مجوز برگزاری تجمع و راهپیمایی صادر کرده است.
وی افزود: در مدت فعالیت دولت روحانی 12 هزار سخنرانی اعم از انتخاباتی و غیره در عموم فضاهای کشور برپا شده که یک هزار و 400 مورد آن در فضای دانشگاهی بوده است.
مدیر کل سیاسی وزارت کشور گفت: از سخنرانی های دانشگاهی فقط یک درصد آن لغو شده و بقیه بدون مشکل انجام شده است.
وی احزاب را شالوده فعالیت های سیاسی سامان یافته و مشارکت انتخاباتی ذکر و اظهار کرد: مشارکت حداکثری از اعتماد به نظام سیاسی به وجود می آید و اعتماد به نظام سیاسی هم از اعتبار خاصی به عنوان پشتوانه آن نظام برخوردار است.
رضا زاده با بیان اینکه برگزاری انتخابات و حضور مردم تشریفاتی نیست و مردم به این امر اگاه هستند،‌ اظهار کرد : احزاب ونخبگان جامعه باید نسبت به فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم به اهمیت این نقش و حضور اقدام کنند .
وی با اشاره به بیان مقام معظم رهبری در هفته گذشته با این مضمون که اگر جمهوریت نبود، نظام اسلامی هم نبود، گفت: در عین اهمیت والای اسلامیت در نظام ما، جمهوریت بسیار مهم است و در جای جای قانون اساسی بدان اشاره و تاکید شده است.
او با بیان اینکه در مجموع میانگین مشارکت کشور در 34 انتخابات گذشته 67.8 درصد بوده است، افزود: از نظر مشارکت در انتخابات؛ ‌مردم ما نمره قابل قبولی دارند و همواره شرایط حساس منطقه ای را دیده و حضور یافته و رای داده اند و این رای آنها همواره تعیین کننده بوده است.

*** مکانیزم انتخابات در کشور ما اجازه تخلف نمی دهد
مدیر کل سیاسی وزارت کشور در ادامه با بیان اینکه ساز وکارهای انتخاباتی کشور به گونه ای است که در اساس اجازه تخلف نمی دهد و امکان تخلف در آن صفر است افزود : با وجود و حضور معتمدان هیات های اجرایی و نیز نظارت از جناح ها و گرایش های متفاوت که به سختی از چندین فیلتر عبور می کنند ضمن اینمکه کسی حاضر نمی شود دین خود را برای دنیای دیگران نابود کند امکان ان نیز وجود ندارد.
وی تصریح کرد : در این راستا با توجه به حضور یک میلیون و 200 هزار نفر دست اندرکار برگزاری انتخابات اعم از ناظر و بازرس ، محافظ و مجری و نیز نظارت رسانه ها و احزاب حق هیچ فردی ضایع نمی شود.
این مسئول گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات از مسائل مهم ملی است و کسی نباید آن را وارد دعواها و بازی های سیاسی کند.
وی تاکید کرد: برای مشارکت مردم در انتخابات پیش رو دغدغه اساسی نداریم اما برخی تهدیدات وجود دارد که می تواند مانع افزایش این مشارکت شود که سیاه نمایی ها از آن جمله است و دعوای مسئولان سر قدرت و تشکیک در عملکرد نظام می تواند در مشارکت تاثیر منفی داشته باشد .
1906/6012خبرنگار : فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.