حجت الاسلام جواد فاطمی نسب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: یکی از راهکاری تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی و مقابله با قاچاق کالا، خرید کالای ایرانی است.
وی خرید و استفاده از کالای داخلی را به معنای عینیت بخشیدن به غرور ملی توصیف کرد و افزود: مردم می توانند در آستانه سال جدید با خرید کالای ایرانی، به بهبود وضعیت اشتغال و احیای واحدهای تولیدی، کمک شایانی کنند.
وی نقش رسانه های جمعی در افزایش سطح آگاهی جامعه و ترغیب و تشویق مردم برای خرید کالای ایرانی را بسیار مهم و اثرگذار توصیف کرد و گفت: بی شک در صورت تحقق این مهم علاوه بر بهبود وضعیت اشتغال، واحدهای تولیدی داخلی نیز جان تازه ای می گیرند.
امام جمعه سرپل ذهاب بیان کرد: با ترویج فرهنگ خرید کالای ایرانی می توان گام های مؤثری در زمینه پویایی اقتصاد کشور برداشت و در این زمینه هر فردی موظف است برای حمایت از کارگران و تولید کنندگان داخلی، از خرید کالاهای خارجی خودداری کند.
حجت الاسلام فاطمی نسب اضافه کرد که باید برای خرید و استفاده از کالاهای ایرانی فرهنگ سازی لازم صورت گیرد تا وابستگی کشور به خارج از بین برود.
وی ادامه داد: دولت نیز باید با افزایش نظارت بر کیفیت کالاهای تولید داخلی، در افزایش اعتماد مردم نسبت به خرید کالاهای ایرانی گام بردارد.
وی گفت: واحدهای صنعتی و تولیدی که از نظر مالی مشکل دارند، در افزایش کیفیت محصولاتی که به بازار عرضه می کنند، اهتمام لازم را ندارند و بی شک در صورت حمایت دولتمردان از واحدهای تولیدی، شاهد تولید کالای ایرانی با کیفیت که توان رقابت با نمونه خارجی را دارد، خواهیم بود.
وی با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی، اظهارکرد: اقتصاد مقاومتی امری مهم در جهت پویایی اقتصاد کشور است و اجرای دقیق این طرح با خرید کالای ایرانی محقق می شود.
وی گفت: بی تردید با فرهنگ سازی در تغییر نگرش مردم نسبت به خرید کالاهای داخلی، علاوه بر حمایت از واحدهای تولیدی می توان گام های موثری در بهبود وضعیت اشتغال کشور برداشت.
سرپل ذهاب با 90 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه دارای 48 کیلومتر مرز با عراق است.
7079/7399/8066 خبرنگار:سیروس صدیقی چگینی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.