علی اکبر اسدالهی روز یکشنبه به مناسبت روز جهانی درخت کاری در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: از ظرفیت این دانش آموزان که امسال به عنوان همیار طبیعت ثبت نام کرده اند، در حوزه فرهنگ سازی در جامعه برای حفظ منابع طبیعی استفاده می شود.
وی با بیان اینکه از ظرفیت تعاونی ها نیز برای حفاظت از منابع طبیعی استفاده می کنیم، اضافه کرد: در همین زمینه 10 تعاونی روستایی در استان تشکیل شده است.
این مسئول گفت: به منظور ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی امسال در استان 6 هزار بروشور و کتاب منتشر و توزیع شده است.
اسدالهی یادآورشد:امسال در حوزه آموزش و ترویج حفظ منابع طبیعی، سرمایه گذاری قابل توجهی انجام شده و در این راستا 2هزار نفر روز کلاس های آموزشی برای مجریان و بهره برداران از این منابع برگزار شده است.
وی در ادامه حفاظت از منابع طبیعی را نیازمند به یک عزم ملی دانست و اظهار کرد: بدون توجه به حفاظت از این منابع به توسعه پایدار نمی توان دست یافت.
اسدالهی با بیان اینکه شعار امسال هفته منابع طبیعی همه همیار طبیعت باشیم است،افزود: حفظ عرصه های طبیعی به عنوان سرمایه ملی وظیفه همگانی به شمار می رود و همه باید در این حوزه در کنار دولت وارد عرصه همکاری و فعالیت شویم.
اسدالهی، مهم ترین هدف بزرگداشت هفته منابع طبیعی را ترویج و اشاعه فرهنگ حفظ منابع طبیعی در بین آحاد جامعه دانست و افزود:برگزاری برنامه های متنوع در این هفته نقش مهمی در توسعه و اشاعه فرهنگ حفظ این منابع خدادادی و مشارکت بیشتر مردم و سایر دستگاه های اجرایی در راستای تحقق این هدف دارد.
وی به نقش سازمان های مردم نهاد در حفظ منابع طبیعی نیز اشاره کرد و گفت:تشکل های مردم نهاد در این حوزه باید به منظور صیانت از این منابع ارزشمند به یاری دولت بشتابند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین ادامه داد: قزوین در حوزه منابع طبیعی از استعداد های قابل توجهی برخوردار است و در بخش تنوع زیستی، گیاهی و مراتع و ذخایر جنگلی در جایگاه ویژه ای قرار دارد.
استان قزوین دارای 900هزار هکتار اراضی ملی است که از این میزان 850هزار هکتار مرتع و 28هزار هکتار جنگل است و سایر نیز بیابان می باشد.
15 تا 22 اسفند به عنوان هفته منابع طبیعی نام گذاری شده است.
7390* 3013
خبرنگار:گیتی سیمیاری**انتشار دهنده:رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.