کهگیلویه با 16 هزار کیلومترمربع دارای یک میلیون و 300 هزار هکتار جنگل و مرتع است.
به گزارش ایرنا، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی روز یکشنبه در دیدار با کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان اظهار کرد که جنگل‌ها، مراتع و منابع ملی، متعلق به عموم مردم است و باید برای حفظ و صیانت و احیای این نعمت الهی برای ادامه حیات بشریت و نسل‌های آینده همه با هم تلاش کرد.
وی با تقدیر از تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در حفظ انفال تصریح کرد که منظور از انفال در متون فقهی منابع طبیعی کوه‌ها، جنگل‌ها، مراتع، آب‌ها و معادن زیر زمینی بوده و این مواهب متعلق به خدا و خلیفه خدا بر زمین است و هیچ کس حق سودجویی و تخریب آن را ندارد.
وی با بیان اینکه انفال مالکیت اعتباری و حقوقی دارند و اگر این مهم نبود صاحبان قدرت تمام این منابع ملی را برای خودشان تصاحب می‌کردند، تصریح کرد که هر آنچه مربوط به خداست، متعلق به همه است.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم ترویج فرهنگ درختکاری در هفته منابع طبیعی و نیز حفظ بیش از پیش جنگل‌ها و مراتع با مشارکت مردم و برنامه ریزی مطلوب با هدف داشتن محیط زیست سالم و پایدار تاکید کرد.
به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد همزمان با هفته درختکاری از 15 اسفند، برنامه‌های متنوعی در زمینه کاشت درخت در این استان با مشارکت مردم پیش بینی شده است.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
6162/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.