به گزارش ایرنا ، در این مراسم که روز شنبه دردبیرستان شهید رجایی ورامین برگزار شد ، دستگاه های اجرایی آمادگی خود را در مواجهه با حوادث غیر مترقبه و پیش بینی نشده به نمایش گذاشتند.
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین در این مراسم گفت :مهمترین اصل در حوزه پدافند غیر عامل ، اطلاع رسانی است و این امر در حوزه آموزش و پرورش و آموزش جوانان بیشترین بازخورد را برای آگاهی جامعه به همراه دارد.
عباسعلی سعیدیان افزود : پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.
وی اظهار کرد: هدف از پدافند غیرعامل حفاظت از جان و مال مردم، تاسیسات، زیر ساخت ها، منابع اقتصادی و سرمایه فرهنگی و سیاسی است که این امر امنیت ذهنی افراد جامعه را تأمین می کند.
وی تصریح کرد: آگاهی و استفاده از موضوعات پدافندی امری بسیار مهم و ارزشمند است و باید مصون سازی کشور از مردم و سطوح پائین تر نظیر دانش آموزان آغاز شود تا سطح آگاهی مردم در این حوزه افزایش یابد.
سعیدیان اظهار کرد: هفته پدافند غیر عامل فرصت مغتنمی برای فرهنگ سازی و آشنایی هر چه بیشتر مردم با تهدیداتی است که در این حوزه امنیت کشور و سلامت جامعه را تهدید می کند و تمامی دستگاه های اجرایی و رسانه ها لازم است تا در کنار یکدیگر با شناسایی تهدیدات در حوزه های مختلف پدافند غیرعامل ، از بروز خسارات ناشی از این حوادث پیشگیری کنند.
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین بیان کرد: آموزش و پرورش باید برنامه های متنوعی را با موضوع پدافند غیر عامل انجام دهند چرا که هرچه علم و اطلاعات دانش آموزان در خصوص پدافند غیر عامل بیشتر شود ، آسیب های انسانی در مواجهه با حوادثی که امنیت کشور را تهدید می کند کمتر می شود.
ششم تا دوازدهم آبان هفته پدافند غیر عامل نام دارد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.