به گزارش ایرنا انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه در حاشیه دیدار با سفیر روسیه در جمع خبرنگاران افزود: مجموع تراز تجاری بین تهران و روسیه به یک میلیارد و 700 میلیون دلار می رسد که این رقم با توجه به ظرفیت های هر دو کشور قابل قبول نیست.
وی یادآورشد: روابط کشور دوست و همسایه روسیه و ایران در ابعاد سیاسی و فنی – نظامی بالاست اما در مسائل اقتصادی متناسب با ظرفیت ها ارتباط برقرار نشده است که امید می رود بتوان این روابط را عمق بخشید.
محسنی بندپی با اشاره به طرح لغو روادید گردشگری بین ایران و روسیه اظهار داشت: امید می رود با لغو روادید برای گردشگران، فعال سازی کریدور شمال به جنوب و برپایی نمایشگاه هایی که در آن فرصت ظهور و بروز برای توانمندی های اقتصادی و تجاری دو کشور وجود دارد، بتوان برای بهبود روابط در این زمینه گام برداشت.
استاندار تهران تمامی این اقدامات را فرصتی برای فعالیت بیش از پیش بخش خصوصی اعلام کرد و مسئولان دولتی را تسهیلگر شرایط برای ایجاد این روابط تجاری برشمرد.
سفیر روسیه در ایران در دیدار با استاندار تهران، از توانمندی ها و ظرفیت های استان تهران برای ایجاد زمینه همکاری های اقتصادی و تجاری مطلع شد.
تهرام/3001//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.