رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه گفت: آمارهای روابط اقتصادی بین ایران و روسیه مناسب نیست.

به گزارش ایلنا از ساری،هادی تیزهوش صبح امروز در نشست هم اندیشی توسعه همکاری تجاری مازندران و ولگاگراد روسیه در ساری با اشاره به سفر هیئت 40 نفره تجاری و اقتصادی روسیه با مازندران اظهار داشت: در اتاق مشترک ایران و روسیه ترکیب جدیدی را ایجاد کردیم و برای ارتباط تجاری با روسیه بررسی های زیادی انجام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به امکانات خوب موجود در هر دو کشور، آمارهای خوبی در زمینه تبادلات اقتصادی نداریم و وظیفه بخش خصوصی این است موانع و نقاط ضعف کارها را شناسایی و برطرف کند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه یکی از مشکلات مهم در حوزه روابط اقتصادی ندانستن قوانین در این حوزه عنوان کرد و گفت: همچنین قرادادهایی بین دو کشور منعقد می شود اما جایگاه یا مکانی برای ارزیابی این موضوع وجود ندارد.

وی افزود: بخش دولتی برای تقویت زیرساخت های مناسبات اقتصادی از سوی بخش خصوصی در دو کشور در حال تلاش هستند و با موافقت حضور ایران در پیمان ارواسیا و عملیاتی شدن این پیمان سبب می شود تا واحدهای تولیدی و بازرگانان با تعرفه کمتری در روسیه و چهار کشور،ایران ،قزاقستان،قرقیزستان،بلاروس  حضور یابند.

تیزهوش با اعلام اینکه توانستیم در اتاق مشترک ایران و روسیه اتاق حقوقی دایر کنیم ادامه داد : برگزاری نشست ها سبب تقویت و فعال شدن توسعه مناسبات اقتصادی می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.